Bratislavský tunel
STARÉ MESTO - Technický stav električkového tunela je v katastrofálnom stave! Dopravný podnik Bratislava (DPB) vypracuje analýzu o bezpečnostných rizikách.
Zamerajú sa najmä
na nekvalitné koľaje a sústavné
zatekanie do tunela.
„Štúdia by mala určiť rizikové scenáre.
Patria medzi ne požiar, vykoľajenie
električky, porucha na vodovodnom
potrubí či pohyb nepovolaných
osôb,“ informoval portál
imhd.sk. Analýzou sa majú určiť
smernice podľa krajín EÚ.
V súčasnosti totiž u nás pre električkové tunely neexistujú žiadne predpisy. „Najväčšími problémami sú nevyhovujúce koľaje a zatekanie. V zime sa tvoria obrovské cencúle, ktoré by mohli pri odlomení preraziť strechu električky a ohroziť cestujúcich,“ povedal Vladimír Rafaj z DPB. Štúdia ukáže, koľko peňazí je potrebných na rekonštrukciu tejto medzivojnovej stavby, dokončenej v roku 1949.
Technický stav tunela je v úbohom stave, chátra a nemá takmer žiadne bezpečnostné opatrenia. Električky tu majú obmedzenú rýchlosť 30 km/h. Pokiaľ by bol nutný únik osôb, situáciu by sťažovali vyčnievajúce kryty kanálov, šmykľavý povrch či výmole.
V súčasnosti totiž u nás pre električkové tunely neexistujú žiadne predpisy. „Najväčšími problémami sú nevyhovujúce koľaje a zatekanie. V zime sa tvoria obrovské cencúle, ktoré by mohli pri odlomení preraziť strechu električky a ohroziť cestujúcich,“ povedal Vladimír Rafaj z DPB. Štúdia ukáže, koľko peňazí je potrebných na rekonštrukciu tejto medzivojnovej stavby, dokončenej v roku 1949.
Technický stav tunela je v úbohom stave, chátra a nemá takmer žiadne bezpečnostné opatrenia. Električky tu majú obmedzenú rýchlosť 30 km/h. Pokiaľ by bol nutný únik osôb, situáciu by sťažovali vyčnievajúce kryty kanálov, šmykľavý povrch či výmole.