BRATISLAVA - Niekedy sa naozaj oplatí bojovať za svoje práva, najmä, ak ste presvedčení, že pravda je na vašej strane. Presvedčila sa o tom jedna Slovenka, ktorej zmenili let, v dôsledku čoho sa jeho trvanie značne predĺžilo. Aerolinky si chybu priznali a vyplatili jej odškodné. Príkladný prístup, škoda, že to tak nie je vždy.
Magdaléna mala nedávno nepríjemnú skúsenosť s leteckou spoločnosťou Austrian Airlines, o ktorej porozprávala na facebookovej stránke Tour De Svet - Lacné Cestovanie. Letela z Viedne do Miami, pričom to mal byť priamy let. Hodinu pred odchodom im ho ale zrušili a cestujúcich prehodili na ďalší. Nakoniec teda leteli z Viedne do Chicaga a odtiaľ do cieľovej destinácie - na Floridu. Namiesto desiatich hodín tak trvala cesta štrnásť hodín. Ak má človek po pristátí už nejaké plány, podobné peripetie môžu byť naozaj veľký problém.
Manželia zmeškali let z dôvodu, ktorý by vás totálne vytočil: Zažalovali EasyJet a vyhrali
Slovenka to nenechala len tak a napísala oficiálnu sťažnosť. Vyplatilo sa. Rakúske aerolinky jej nárok uznali a vyplatili jej odškodné. "Mrzí nás, že ste počas svojej cesty z Viedne do Miami zažili nepríjemnosti, za ktoré sa vám ospravedlňujeme. Navrhujeme vám vyplatiť kompenzáciu vo výške 600 eur na osobu, ktorá poslúži na pokrytie nákladov spojených s predĺžením čakacej doby na váš let," stojí vo vyjadrení spoločnosti.
Krásny príklad toho, ako to môže dopadnúť, keď sa zákazník oprávnene sťažuje, pretože mu nebola poskytnutá služba, za ktorú zaplatil. Len škoda, že k riešeniu podobných problémov nepristupujú rovnako všetky aerolinky a vôbec, všetky podnikateľské subjekty.