BRATISLAVA - Vedci opäť dokázali zaujímavú skutočnosť. Tento raz potvrdili domnienky mnohých ľudí, ktorí pri sledovaní extravagantných fotiek z dovoleniek kamarátov pociťujú závisť a úzkosť.
Podľa odborníkov z Harvardovej univerzity vyvolávajú fotky z luxusných dovoleniek našich kamarátov odpor a odcudzenie. Trio psychológov tvrdí, že pri pohľade na pekné zábery fotiek zavesených na sociálne siete začneme kamarátovi závidieť a cítiť sa nepohodlne. Zaujímavý je fakt, že tieto pocity môžu vraziť klin medzi kamarátstvo.
"Ľudia vyhľadávajú nevšedné zážitky - od pitia drahých vín, návštev exotických dovoleniek, skákania z padáka alebo stretávania sa s celebritami. No sú však tieto zážitky toho hodné?", píšu vedci v štúdii.
Väčšina ľudí sa veľmi rada pozrie na pekné fotky, videá alebo zážitky. No neuvedomuje si aj náklady. Po prezretí môže človek rýchlo upadnúť do horšej nálady. Takto hodnotí výsledky štúdie trojica v podaní Gus Cooney, Daniel T. Gilbert a Timothy D. Wilson.
Výsledky výskumu sú zaujímavé, experti však pochybujú, že tieto výsledky by mali vplyv do budúcna na zdieľanie fotiek na sociálnych sieťach. "Dokazuje to fakt, že ľudia môžu zaplatiť nečakane vysokú cenu za zážitky, po ktoých prahnú najviac."