Štvrtok19. september 2024, meniny má Konštantín, zajtra Ľuboslav, Ľuboslava

Nový objav: Vesmírny teleskop Gaia objavil stovky potenciálnych mesiacov asteroidov

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: Youtube/Johns Hopkins Applied Physics Laboratory)

PARÍŽ – Misia Gaia Európskej vesmírnej agentúry (ESA) objavila stovky potenciálnych mesiacov asteroidov, oznámila ESA. Informuje správa agentúry DPA.

Vedci z ESA veria, že teleskop mohol objaviť až 352 nových binárnych asteroidov. Cieľom misie Gaia je zaznamenávanie polohy, pohybu, vzdialenosti a jasnosti takmer dvoch miliárd vesmírnych telies. Vedci v údajoch z viac než 150.000 asteroidov, ktoré sú v súčasnosti dostupné, pátrali po typickom kmitaní dvojitých asteroidov spôsobovaných obežnicou.

archívne video

NASA Earth Observatory oslavuje 25 rokov: Toto sú najúžasnejšie fotografie z vesmíru (Zdroj: NASA Earth Observatory)

"Hľadanie binárnych asteroidov je náročné, pretože sú zvyčajne malé a veľmi vzdialené od Zeme. Napriek tomu, že prirodzenú obežnicu predpokladáme u približne jednej šestiny asteroidov, zatiaľ bolo objavených iba 500 binárnych systémov z jednej miliardy. Tento objav však dokazuje, že tam kdesi na objavenie čaká výrazne viac masiacov asteroidov," uviedla pre ESA autorka štúdie Luana Liberatová z Observatoire de la Côte d'Azur.

Viac o téme: VesmírAsteroidTeleskop