LONDÝN - Brit zažaloval nízkonákladovú leteckú spoločnosť Ryanair za to, že jej musel zaplatiť nezmyselný a navyše až absurdne vysoký poplatok. A vyhral! Prípad je len ďalším z radov tých, ktoré sa množia v súvislosti s aerolinkami, často zneužívajúcimi svoje silné postavenie na trhu.
Lucas Marshall sa minulý rok vybral s rodinou na dovolenku na Kanárske ostrovy. Cestou späť si už ale nemal kde vytlačiť palubný lístok, čo mu spoločnosť Ryanair aj pekne zrátala. Keďže nechcel zmeškať let domov, musel zaplatiť poplatok vo výške závratných 320 libier (420 eur).
Marshall ale nie je človek, ktorý sa len tak vzdá a hoci by možno nad tým iný cestujúci mávol rukou, on to tak nenechal. "Je to smiešne. Zaúčtujú vám vyše tristo libier len za kus papiera, hoci za letenky som už dávno zaplatil a všetko ostatné bolo vybavené. Išlo mi o princíp. Vracali sme sa z dovolenky a oni vás doslova donútili zaplatiť, pretože inak by sme sa nemali ako dostať domov," vysvetľuje Angličan s tým, že hneď po návrate požiadal Ryanair o refundáciu poplatku.
Niekoľkohodinové problémy Ryanairu: Letuška vysvetlila prečo, tie slová by ste nikdy nechceli počuť
Aerolinky ale na jeho žiadosť nereagovali, a tak Lucas celú vec potiahol až na súd. Ryanair ale odignoroval aj ten, čím uľahčil sudcovi rozhodnutie. Do centrály spoločnosti poslal exekútorov, ktorí od nich vymohli vysúdenú čiastku. V decembri konečne obdržal šek na 610 libier (801 eur), informoval portál Metro.co.uk.