Riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.
ŽILINA - Zrušenie tendra na vybudovanie systému elektronického mýta neposunie začiatok jeho vyberania, s ktorým sa počíta od začiatku roku 2009. Povedal to v utorok Igor Choma, riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá v pondelok tender zrušila.
Choma zároveň poprel, že by NDS pri svojom rozhodnutí podľahla nátlaku niektorých záujemcov o zákazku v predpokladanej výške 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty.
"Vylučujem akékoľvek tlaky. Nemalo by dôjsť ani k zmene termínu (spustenia mýta). Budeme sa držať termínu 1. január 2009," dodal Choma počas kontrolného dňa na jednom z diaľničných úsekov v okolí Žiliny.
Zopakoval, že dôvodom zrušenia tendra bol vysoký počet prihlásených záujemcov. O vybudovanie mýtneho systému sa uchádzalo 55 firiem. NDS chce preto doplniť výberové kritériá. S vypísaním nového tendra sa počíta na budúci týždeň.
Zo všetkých prihlásených uchádzačov mala podľa pôvodného zámeru NDS vyzvať piatich záujemcov na predloženie ponúk a obálky otvoriť 7. decembra. V súčasnosti uvažuje o rozšírení počtu firiem, ktoré by sa mohli do užšej súťaže dostať, na sedem až desať. Po vypísaní nového tendra budú musieť všetci záujemcovia opäť predložiť svoje ponuky.
Elektronické mýto budú platiť autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony za jazdu po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných súbežných komunikáciách. Celkovo by malo byť od roku 2009 spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.
Slovenská vláda začiatkom júla rozhodla, že sadzba mýtneho za prejazd diaľnice alebo inej vybranej cesty bude od 1,9 do 6,23 koruny za kilometer. Osobné autá by mali prejsť na mýtny systém od roku 2013, dovtedy budú naďalej využívať diaľničné známky.
Premiér Fico počas kontrolného dňa zopakoval, že je potrebné pokračovať v urýchlenej výstavbe diaľnic. Inak sa podľa neho nepodarí zabezpečiť rovnomerný rozvoj slovenských regiónov. Diaľnica by podľa jeho nedávnych vyjadrení mala spojiť Bratislavu s Košicami do roku 2010. Podľa odborníkov je však optimistický aj rok 2013, s ktorým pôvodne počítalo ministerstvo dopravy.
"Vylučujem akékoľvek tlaky. Nemalo by dôjsť ani k zmene termínu (spustenia mýta). Budeme sa držať termínu 1. január 2009," dodal Choma počas kontrolného dňa na jednom z diaľničných úsekov v okolí Žiliny.
Zopakoval, že dôvodom zrušenia tendra bol vysoký počet prihlásených záujemcov. O vybudovanie mýtneho systému sa uchádzalo 55 firiem. NDS chce preto doplniť výberové kritériá. S vypísaním nového tendra sa počíta na budúci týždeň.
Zo všetkých prihlásených uchádzačov mala podľa pôvodného zámeru NDS vyzvať piatich záujemcov na predloženie ponúk a obálky otvoriť 7. decembra. V súčasnosti uvažuje o rozšírení počtu firiem, ktoré by sa mohli do užšej súťaže dostať, na sedem až desať. Po vypísaní nového tendra budú musieť všetci záujemcovia opäť predložiť svoje ponuky.
Elektronické mýto budú platiť autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony za jazdu po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných súbežných komunikáciách. Celkovo by malo byť od roku 2009 spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.
Slovenská vláda začiatkom júla rozhodla, že sadzba mýtneho za prejazd diaľnice alebo inej vybranej cesty bude od 1,9 do 6,23 koruny za kilometer. Osobné autá by mali prejsť na mýtny systém od roku 2013, dovtedy budú naďalej využívať diaľničné známky.
Premiér Fico počas kontrolného dňa zopakoval, že je potrebné pokračovať v urýchlenej výstavbe diaľnic. Inak sa podľa neho nepodarí zabezpečiť rovnomerný rozvoj slovenských regiónov. Diaľnica by podľa jeho nedávnych vyjadrení mala spojiť Bratislavu s Košicami do roku 2010. Podľa odborníkov je však optimistický aj rok 2013, s ktorým pôvodne počítalo ministerstvo dopravy.