BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes zhruba po mesiaci zrušila tender na vybudovanie systému elektronického mýta. Dôvodom bol vysoký počet prihlásených záujemcov o zákazku v predpokladanej výške 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty. NDS preto chce doplniť výberové kritériá.
Informovala o tom televízia Markíza. Nový tender chce diaľničná spoločnosť vypísať na budúci týždeň.
Záujem o vybudovanie mýtneho systému prejavilo 55 firiem. "Prišlo vyše 100 doplňujúcich otázok, z ktorých vidno, že je tu záujem o sofistikované riešenie celej súťaže," povedal riaditeľ NDS Igor Choma. "V záujme väčšej transparentnosti a nediskriminačného prístupu ku všetkým uchádzačom a v záujme vyššej konkurencii medzi nimi, je potrebné doplniť výberové kritériá," doplnil hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík.
Zo všetkých prihlásených uchádzačov mala podľa pôvodného zámeru NDS vyzvať piatich záujemcov na predloženie ponúk a obálky otvoriť 7. decembra. V súčasnosti uvažuje o rozšírení počtu firiem, ktoré by sa mohli do užšej súťaže dostať. "Chceme otvoriť tú možnosť aj pre ďalších, uvažujeme o počte sedem, osem, maximálne desať," dodal Choma.
Po vypísaní nového tendra budú musieť všetci záujemcovia opäť predložiť svoje ponuky.
Elektronické mýto budú platiť autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony za jazdu po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných súbežných komunikáciách. Celkovo by malo byť od roku 2009 spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.
Víťaz tendra mal podľa pôvodných podmienok prevádzkovať systém 13 rokov, rok mal mať na jeho výstavbu. Opcia mu však mala umožniť predĺžiť zmluvu o ďalších päť rokov.
NDS zatiaľ nespresnila, akú technológiu chce uprednostniť. V niektorých štátoch, napríklad v susednom Česku a Rakúsku sa využíva mikrovlnný systém, v Nemecku naopak satelitný.
Slovenská vláda začiatkom júla rozhodla, že sadzba mýtneho za prejazd diaľnice alebo inej vybranej cesty bude od 1,9 do 6,23 koruny za kilometer. Osobné autá by mali prejsť na mýtny systém od roku 2013, dovtedy budú naďalej využívať diaľničné známky.
Záujem o vybudovanie mýtneho systému prejavilo 55 firiem. "Prišlo vyše 100 doplňujúcich otázok, z ktorých vidno, že je tu záujem o sofistikované riešenie celej súťaže," povedal riaditeľ NDS Igor Choma. "V záujme väčšej transparentnosti a nediskriminačného prístupu ku všetkým uchádzačom a v záujme vyššej konkurencii medzi nimi, je potrebné doplniť výberové kritériá," doplnil hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík.
Zo všetkých prihlásených uchádzačov mala podľa pôvodného zámeru NDS vyzvať piatich záujemcov na predloženie ponúk a obálky otvoriť 7. decembra. V súčasnosti uvažuje o rozšírení počtu firiem, ktoré by sa mohli do užšej súťaže dostať. "Chceme otvoriť tú možnosť aj pre ďalších, uvažujeme o počte sedem, osem, maximálne desať," dodal Choma.
Po vypísaní nového tendra budú musieť všetci záujemcovia opäť predložiť svoje ponuky.
Elektronické mýto budú platiť autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony za jazdu po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných súbežných komunikáciách. Celkovo by malo byť od roku 2009 spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.
Víťaz tendra mal podľa pôvodných podmienok prevádzkovať systém 13 rokov, rok mal mať na jeho výstavbu. Opcia mu však mala umožniť predĺžiť zmluvu o ďalších päť rokov.
NDS zatiaľ nespresnila, akú technológiu chce uprednostniť. V niektorých štátoch, napríklad v susednom Česku a Rakúsku sa využíva mikrovlnný systém, v Nemecku naopak satelitný.
Slovenská vláda začiatkom júla rozhodla, že sadzba mýtneho za prejazd diaľnice alebo inej vybranej cesty bude od 1,9 do 6,23 koruny za kilometer. Osobné autá by mali prejsť na mýtny systém od roku 2013, dovtedy budú naďalej využívať diaľničné známky.