BRATISLAVA - Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia je pripravený sprevádzkovať službu prenositeľnosti čísla v časovom horizonte niekoľkých dní. Firma však zároveň obvinila pôvodných dvoch mobilných operátorov, že pripojenie tretieho operátora do systému prenositeľnosti čísla trvá neúmerne dlho.
“Zo skúseností našej skupiny vieme, že zavedenie prenositeľnosti mobilného čísla zvyčajne vyžaduje menej ako šesť mesiacov. Domnievame sa, že tu nejde iba o technický problém. Povinnosť zabezpečiť prenositeľnosť navyše priamo vyplýva zo zákona a je jednou z kľúčových podmienok pre liberalizáciu trhu,“ zdôraznila výkonná riaditeľka pre komunikáciu Telefónica O2 Slovakia Martina Hrivnáková.
Podľa nej firmy dlhé trvanie úpravy pripojenia nového operátora zo strany pôvodných operátorov podporuje udržanie ich dominantného postavenia. Telefónica O2 Slovakia podľa poskytnutej správy plne akceptovala existujúce technické riešenie v Slovenskej republike, “hoci nebolo úplne pripravené na vstup tretieho operátora“. Firma zároveň navrhla prizvať regulátora k spoločným rokovaniam za účelom urýchleného riešenia v prospech zákazníkov. Na tému rýchlosti pripojenia tretieho mobilného operátora do systému prenositeľnosti čísel operátori cez médiá diskutovali už v januári tohto roka.
Generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý vtedy uviedol, že rýchlosť zavedenia prenositeľnosti čísla závisí na rýchlosti implementácie technického riešenia dvoch doterajších operátorov. “Vzhľadom k tomu, že toto riešenie nepredpokladalo pripojenie tretieho operátora, dodávateľom sme boli informovaní o trvaní implementácie 6 mesiacov. Tento čas sa budeme usilovať v záujme našich zákazníkov skrátiť na minimum,“ uviedol v januári Šedivý. Orange Slovensko aj T-Mobile Slovensko vtedy reagovali, že systém je na vstup tretieho hráča pripravený a termín bude závisieť len od jeho pripravenosti a ochoty spolupracovať. Podľa vyhlásenia T-Mobilu bolo súčasné technické riešenie od počiatku dizajnované tak, aby bolo použiteľné pre ďalších operátorov, a to nielen pre tretieho hráča na trhu, ale aj väčší počet ďalších operátorov, vrátane tzv. virtuálnych operátorov.
Možnosť prenesenia čísla v mobilných sieťach bola uvedená do prevádzky v máji minulého roka. Do konca minulého roka požiadalo o prenos čísla spolu vyše 5 100 klientov u oboch operátorov a vybavených bolo približne 3 000 žiadostí. Ku koncu apríla tohto roka bolo v mobilných sieťach prenesených 4 857 čísel. Penetrácia mobilných služieb v SR dosiahla podľa Telekomunikačného úradu SR k 30. aprílu tohto roka hodnotu 103,9 %, presné počty zákazníkov jednotlivých operátorov však neboli známe. Samotná Telefónica oznámila, že k 19. aprílu eviduje už viac ako 400 tis. aktívnych zákazníkov predplatených služieb.
Počet aktívnych zákazníkov podľa počtu SIM kariet Orangeu a T-Mobilu dosiahol na konci roka 2006 hodnotu vyše 96 %, keď podľa porovnateľnej metodiky Orange evidoval 3 008 552 a T-Mobile 2,2 mil. aktívnych účastníkov.
Podľa nej firmy dlhé trvanie úpravy pripojenia nového operátora zo strany pôvodných operátorov podporuje udržanie ich dominantného postavenia. Telefónica O2 Slovakia podľa poskytnutej správy plne akceptovala existujúce technické riešenie v Slovenskej republike, “hoci nebolo úplne pripravené na vstup tretieho operátora“. Firma zároveň navrhla prizvať regulátora k spoločným rokovaniam za účelom urýchleného riešenia v prospech zákazníkov. Na tému rýchlosti pripojenia tretieho mobilného operátora do systému prenositeľnosti čísel operátori cez médiá diskutovali už v januári tohto roka.
Generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý vtedy uviedol, že rýchlosť zavedenia prenositeľnosti čísla závisí na rýchlosti implementácie technického riešenia dvoch doterajších operátorov. “Vzhľadom k tomu, že toto riešenie nepredpokladalo pripojenie tretieho operátora, dodávateľom sme boli informovaní o trvaní implementácie 6 mesiacov. Tento čas sa budeme usilovať v záujme našich zákazníkov skrátiť na minimum,“ uviedol v januári Šedivý. Orange Slovensko aj T-Mobile Slovensko vtedy reagovali, že systém je na vstup tretieho hráča pripravený a termín bude závisieť len od jeho pripravenosti a ochoty spolupracovať. Podľa vyhlásenia T-Mobilu bolo súčasné technické riešenie od počiatku dizajnované tak, aby bolo použiteľné pre ďalších operátorov, a to nielen pre tretieho hráča na trhu, ale aj väčší počet ďalších operátorov, vrátane tzv. virtuálnych operátorov.
Možnosť prenesenia čísla v mobilných sieťach bola uvedená do prevádzky v máji minulého roka. Do konca minulého roka požiadalo o prenos čísla spolu vyše 5 100 klientov u oboch operátorov a vybavených bolo približne 3 000 žiadostí. Ku koncu apríla tohto roka bolo v mobilných sieťach prenesených 4 857 čísel. Penetrácia mobilných služieb v SR dosiahla podľa Telekomunikačného úradu SR k 30. aprílu tohto roka hodnotu 103,9 %, presné počty zákazníkov jednotlivých operátorov však neboli známe. Samotná Telefónica oznámila, že k 19. aprílu eviduje už viac ako 400 tis. aktívnych zákazníkov predplatených služieb.
Počet aktívnych zákazníkov podľa počtu SIM kariet Orangeu a T-Mobilu dosiahol na konci roka 2006 hodnotu vyše 96 %, keď podľa porovnateľnej metodiky Orange evidoval 3 008 552 a T-Mobile 2,2 mil. aktívnych účastníkov.