BRATISLAVA - Pred dvoma mesiacmi sa na Instagrame začala zjavovať mladá žena menom Louise Delage. Rýchlo si získala pozornosť a obľubu ľudí a do konca septembra zozbierali jej príspevky viac ako 50-tisíc lajkov. Teraz vyšlo najavo, kto to v skutočnosti je. A prekvapenie je na svete.
Louise nie je žiadna celebrita, nie je na nej nič zvláštne; na Instagrame uverejňuje fotky samej seba, ako si užíva Paríž. No napriek tomu sa jej podarilo prilákať veľkú pozornosť. A teraz prichádza odhalenie - nejde o skutočnú osobu, ale o výtvor reklamnej agentúry BETC. Delage stvárňuje najatá modelka, zachytená v typických instagramových pózach, ako nakupovanie, stretávanie sa s priateľmi či relax na pláži.
BETC veľmi dobre vedela, čo robí. Vďaka umne zvoleným hashtagom a cieľovej skupine tínedžerov profil Louise získal veľkú popularitu. Dôvod toho všetkého? Vyslať veľmi dôležitý odkaz týkajúci sa závislosti. Na každej fotke je totiž dievčina zachytená s nejakým druhom alkoholu, či už je to pohár vína v ruke, kokteil na stole alebo fľaša vytŕčajúca z tašky.
Agentúra chcela svojím krokom upozorniť na to, aké ľahké je prehliadnuť, že je niekto závislý. Najala si ju organizácia Pomoc Závislým, aby vytvorila kampaň pre sociálne médiá. A zafungovalo to - mnohým z nás varovné príznaky alkoholizmu úplne unikajú.
"Dúfame, že naša kampaň ľuďom otvorila oči. Ak niekto bojuje so závislosťou, nech kontaktuje nás alebo inú miestnu organizáciu, ktorá pomáha závislým ľuďom," uviedol pre Adweek prezident BETC. Zároveň pripomenul, že pre dnešnú dobu je typické, že ľudia na sociálnych médiach prezentujú svoje životy ako ideálne, hoci v skutočnosti šťastní vôbec nemusia byť.