BRATISLAVA - Posledný deň dovolenky sa spája s cestovaním. Ten moment, keď máme pred sebou dlhý let, ale aj napriek tomu sa už vidíme vo svojom pohodlí, pozná snáď každý. Aj ten najmenší problém nás dokáže rozhodiť. Pani, ktorá pri svojej spiatočnej ceste prežila nepríjemný zážitok, je bezmocná. Na riešenie sme sa pýtali priamo v leteckej spoločnosti.
Do redakcie nám prišla žiadosť od bezradnej klientky, ktorá vďaka spoločnosti FlyDubai zakončila svoju cestu poriadne znechutene. Prípad sa stal ešte minulý rok 15. novembra, pri spiatočnej ceste z Dubaja do Bratislavy. "Nastúpili sme do lietadla a po všetkých úkonoch sme vyrazili na štartovaciu dráhu, v tom sme dostali od pilota oznámenie, že stroj má poruchu a musíme sa vrátiť," opísala začiatok problému cestujúca.
Cestujúci čakali dlhý čas sediac v lietadle, kým sa dozvedeli nové informácie, ktoré ich samozrejme nepotešili. Lietadlo bolo pokazené a nedokázali ho opraviť. Znamenalo to vystúpiť zo stroja a presunúť sa do haly. Podľa pokynov bolo potrebné čakať na nové lietadlo. "Neustále nás presúvali z jedného do druhého Gatu. Nakoniec nás naložili do lietadla a nechali nás bez vody a jedla až do odletu, lebo prekladanie batožiny a jedla sa konalo, keď sme už boli v lietadle," pokračovala cestujúca.
Hanba alebo vtip? VIDEO Násilného vyvlečenia, dospelú ženu ťahali policajti von z lietadla
Zakryť oči cestujúcim chceli darčekom, ktorým boli slúchadla a pozeranie videa zadarmo. Odletu sa dočkali dovolenkári po 5 hodinách meškania. Podľa slov cestujúcej, nikto nedostal žiadne jedlo, ani pitie navyše. Po návrate sa cestujúci pochopiteľne ohradili. "Teraz sme si nárokovali od leteckej spoločnosti odškodné, ktoré predstavuje podľa tabuľky cca 600 eur a dozvedeli sme sa, že nemáme nárok, lebo FlyDubai nie je registrovaná v EÚ," uzavrela znechutená cestujúca.
Opýtali sme sa na tento prípad hovorcu Flydubai pre strednú Európu Kareema Mahjouba. Ten nám potvrdil meškanie letu, ktorý pre menší technický problém bol oneskorený o 4 hodiny a 32 minút. Cestujúcim bolo podľa jeho slov poskytnuté občerstvenie a priznal, že to spoločnosť naozaj mrzí. "Ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti, ktoré boli týmto problémom naším cestujúcim spôsobené."
Ako majú postupovať dotknutí cestujúci? Aj to bola otázka, na ktorú nám hovorca bez problémov odpovedal. Každý cestujúci, ktorého sa dotklo meškanie letu sa vraj môže obrátiť na cestovnú kanceláriu alebo na zákaznícke centrum spoločnosti Flydubai. Tu dostane možnosť zarezervovať si ďalšiu cestu, no v prípade, že neprejaví záujem, môže žiadať o vrátenie peňazí. Žiadosť musí taktiež nespokojný klient adresovať zákazníckemu centru spoločnosti, kde bude vybavená v čo najkratšom čase. "Okrem toho, podľa spoločnosti Flydubai sú všetky nároky na odškodnenie za meškanie v súlade s platnými zákonmi a spoločnosť sa nimi riadi," uzavrel hovorca.