Martin Fronc
BRATISLAVA – Minister školstva Martin Fronc zdôraznil, že predložením zákona o študentských pôžičkách plní vládny program. Na záver dvojdňovej rozpravy v prvom čítaní k tejto norme vyjadril nádej, že rovnako budú postupovať všetci koaliční partneri.
Minister podčiarkol, že predložený návrh nie je všeliekom na neduhy slovenského vysokého školstva. Nie je ani populárny, je však potrebný, doplnil. Fronc vyhlásil, že je najvyšší čas urobiť túto reformu, lebo ak sa tak nestane teraz, tak sa zmeny zastavia na najbližších 5-6 rokov. Všetkých poslancov vyzval, aby boli odvážni a diskutovali a snažili sa pomôcť vysokým školám. Minister zdôraznil, že zadarmo nie je nič a teda ani vzdelanie. „Ani za komunizmu nebolo všetko zadarmo, len nás s tým pocitom učili žiť,“ dodal.
Norma podľa šéfa rezortu školstva obsahuje viacero návrhov na skvalitnenie vzdelávania. Ako príklad uviedol, že dobrá vysoká škola nie sú len dobrí učitelia a dobré vybavenie ale sú to aj dobré výsledky študentov. Motiváciou pre dobré študijné výsledky budú práve prospechové štipendiá, doplnil.
Poslankyňa ANO Beáta Brestenská v rozprave zdôraznila, že je za participáciu študentov na vzdelávaní, ale zároveň dodala, že dôležitá je miera únosnosti takejto spoluúčasti. Uviedla, že zákon z dielne ministerstva školstva nie je dobrý a ANO má k nemu výhrady. Postúpenie normy do 2. čítania ale podporia a ďalej chcú diskutovať o navrhovaných zmenách.
Poslanec Dušan Jarjabek (ĽS-HZDS) odporučil všetkým poslancom, ktorí sa zaoberajú myšlienkou posunúť návrh zákona do druhého čítania a tam ho vylepšovať, začať s jeho účinnosťou. “Nech tento zákon vstúpi do účinnosti vo chvíli, keď Štatistický úrad vydá informáciu, že cena práce v SR dosahuje 90 percent priemeru Európskej únie,“ povedal s tým, že pripravovať zákon v takom časovom predstihu považuje osobne za zbytočné.
Nezávislá poslankyňa Ľubica Navrátilová zdôraznila, že budúcnosť vysokého školstva vidí v tom, že všetci, ktorí študujú, budú na svoje štúdium prispievať. Myslí si však, že najprv by sa mala riešiť kvalita vzdelávania a až potom jeho spoplatnenie. Poslanci pokračujú v rokovaní druhým čítaním zákona o podpore výskumu a vývoja.
Norma podľa šéfa rezortu školstva obsahuje viacero návrhov na skvalitnenie vzdelávania. Ako príklad uviedol, že dobrá vysoká škola nie sú len dobrí učitelia a dobré vybavenie ale sú to aj dobré výsledky študentov. Motiváciou pre dobré študijné výsledky budú práve prospechové štipendiá, doplnil.
Poslankyňa ANO Beáta Brestenská v rozprave zdôraznila, že je za participáciu študentov na vzdelávaní, ale zároveň dodala, že dôležitá je miera únosnosti takejto spoluúčasti. Uviedla, že zákon z dielne ministerstva školstva nie je dobrý a ANO má k nemu výhrady. Postúpenie normy do 2. čítania ale podporia a ďalej chcú diskutovať o navrhovaných zmenách.
Poslanec Dušan Jarjabek (ĽS-HZDS) odporučil všetkým poslancom, ktorí sa zaoberajú myšlienkou posunúť návrh zákona do druhého čítania a tam ho vylepšovať, začať s jeho účinnosťou. “Nech tento zákon vstúpi do účinnosti vo chvíli, keď Štatistický úrad vydá informáciu, že cena práce v SR dosahuje 90 percent priemeru Európskej únie,“ povedal s tým, že pripravovať zákon v takom časovom predstihu považuje osobne za zbytočné.
Nezávislá poslankyňa Ľubica Navrátilová zdôraznila, že budúcnosť vysokého školstva vidí v tom, že všetci, ktorí študujú, budú na svoje štúdium prispievať. Myslí si však, že najprv by sa mala riešiť kvalita vzdelávania a až potom jeho spoplatnenie. Poslanci pokračujú v rokovaní druhým čítaním zákona o podpore výskumu a vývoja.