BRATISLAVA - Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje spoločnosti obchodu (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco), upozorňuje na riziko, že v pondelok 30. 3. sa budú pred obchodmi vytvárať rady. Podľa SAMO tiež hrozí riziko, že si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova.
"Urobíme maximum, aby sme dokázali implementovať nové nariadenia vlády, ale je reálne riziko, že v pondelok si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti jeho domova, lebo nastavenie regulácie to neumožní," priblížil Martin Krajčovič, predseda SAMO. "Rovnako je veľké riziko vytvárania radov pred obchodmi, kde nevieme vynucovať dodržiavanie poriadku a odstupov dva metre medzi ľuďmi a môže sa to ukázať ako kontraproduktívne opatrenie," upozornil.
Viac informácií o koronavíruse nájdete aj na Facebooku
Zdôraznil zároveň, že obchodné reťazce združené v SAMO sú zodpovedné spoločnosti, ktoré si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zabezpečení dostupnosti potravín, obzvlášť v tejto krízovej situácii. "Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Príkladom je zavádzanie prednostných hodín pre seniorov, inštalácia plexiskiel pri pokladniciach a podobne. Od štátu sme žiadali iba súčinnosť pri dodržiavaní bezpečnosti a diskusiu pri zavadzaní nových opatrení," informoval Krajčovič.
Vyzývame vládu a krízový štáb
Zabezpečiť limitovaný vstup zákazníkov bez asistencie polície považujú podľa Krajčoviča členovia za veľmi ťažko vykonateľné. "Obchodníci podporujú opatrenia proti šíreniu nového koronavírusu, sme maximálne súčinní, a preto nás mrzí, že pri takých závažných obmedzeniach a v takom veľkom časovom strese, s nami vláda vôbec nekomunikuje," poznamenal.
"Chceme touto cestou vyzvať vládu a krízový štáb, aby pri zavádzaní regulácie v obchodoch s nami diskutovali o zavádzaných opatreniach, aby sme sa ich nedozvedali len z tlačových besied premiéra," zdôraznil. "Zároveň chceme vyzvať všetkých zákazníkov, aby sa správali k personálu v obchode, a tiež k ostatným zákazníkom ohľaduplne a pomohli nám tieto striktné regulačné opatrenia v čo najlepšej miere naplniť," dodal predseda SAMO.