BRATISLAVA - Sociálne médiá pretvárajú spôsob, akým žijeme, akým spôsobom nadväzujeme vzťahy s ľuďmi, aj ako ich ďalej budeme. Facebook napríklad spája viac ako 1,7 miliardy užívateľov a nové kontakty pribúdajú denno-denne, pričom táto možnosť nestojí ani cent. Slovenský vývojár Juraj Ivan a jeho tím však prišli s novou myšlienkou a vytvorili aplikáciu určenú pre deti boháčov. Sociálna sieť s príznačným názvom "Rich Kids" združuje zazobaných členov, ktorí sú ochotní za jej plnohodnotné využívanie platiť až tisíc dolárov mesačne. Jedna tretina príjmov putuje na dobročinné účely.
Slovenský youtuber valcuje, sledujú ho milióny: VIDEO Projekt, ktorý má mladým otvoriť oči!
Od spustenia projektu, na konci tohto septembra, zatiaľ ubehol len krátky čas, ale už si ho všimli médiá po celom svete. Stalo sa tak pravdepodobne aj vďaka jeho kontroverznosti, pretože viacerí ho považujú za zameraný na nesprávne spoločenské hodnoty, čo sa prejavilo aj tým, že ho firma Apple po kritike stiahla zo svojho App Storu.
Napriek tomu sú zástupcovia Rich Kids s momentálnym vývojom spokojní a teší ich veľký užívateľský aj mediálny záujem. Na otázku, čo ich vlastne priviedlo na myšlienku vytvoriť sieť pre zámožných potomkov, povedal Topkám marketingový manažér Rich Kids Michal Haruštiak, že videli potenciál, aký fenomén bohatých detí na Instagrame má a rozhodli sa vytvoriť dedikovanú sociálnu sieť.
Podľa neho ľudí zaujíma, ako žijú slávni a bohatí, takže chcú používateľom Rich Kids prinášať inšpiráciu a možnosť pozorovať životný štýl, ktorý sa im páči. Aplikácia je totiž zadarmo, rovnako ako vstup do sociálnej siete, za zverejňovanie obsahu sa však platí mesačný tisícdolárový poplatok.
Aj keď aplikáciu už záujemcovia na App Store nenájdu, sú tu aj iné možnosti, ako sa k sociálnej sieti pripojiť. "Spustili sme webovú verziu Rich Kids, ktorá je optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia. Taktiež pripravujeme verziu aplikácie pre Android," uviedol Michal Haruštiak.
A aký finančný prínos môže mať takáto aplikácia pre jej tvorcov? "Vývoj a chod takejto sociálnej siete je sám o sebe finančne náročný, takže prípadný zisk je veľmi relatívny a závislý od mnohých faktorov," schladil predstavy o rozprávkovom zárobku Haruštiak. Navyše tretina príjmov z aplikácie putuje na vzdelávanie detí v chudobných krajinách. "Aktuálne už podporujeme projekty na podporu vzdelávania detí v Ugande a Keni," doplnil Haruštiak.
O tom, že Rich Kids momentálne zamestnáva ľudí okolo Juraja Ivana v plnej miere, svedčí aj fakt, že svetlo sveta sa momentálne nechystá uzrieť žiadna nová aplikácia či iný projekt z ich dielne.