CHONGQING - Video, ktoré zverejnili zamestnanci zábavného parku na juhozápade Číny, malo spropagovať novú atrakciu - bungee jumping. Zámer sa síce vydaril, ale zábery zároveň vyvolali vlnu pobúrenia, pretože na lano nepripevnili človeka, ale prasa. Všetci teraz dúfajú, že čínski politici konečne pochopia potrebu prijatia zákona na ochranu zvierat.
Poburujúci marketingový ťah zvolilo vedenie zábavného parku Meixin Red Wine Town v meste Chongqing na propagáciu svojej novej atrakcie. Rozhodli sa totiž, že vežu na bungee jumping najlepšie zviditeľnia, keď použijú na zoskok ošípanú.
Zábery zverejnené minulý týždeň zachytávajú zamestnancov, ako vo výťahu vezú zviazané zviera na vežu, pripevnia ho na lano, zhodia ho dolu a zabávajú sa na tom, ako vystresované poletuje vo vzduchu a zmätene kvičí. Miestne médiá o pár dní nato priniesli informáciu, že prasa vážilo 75 kilogramov a následne bolo poslané na bitúnok.
Vedeniu parku sa síce podarilo zviditeľniť atrakciu, ale urobilo to veľmi zahanbujúcim spôsobom. Verejnosť ich krok označila ako vulgárny marketingový ťah. Krutosť, nezodpovednosť a najmä primitivizmus pracovníkov riešia na internete užívatelia z celého sveta a aj mnohé organizácie na ochranu zvierat.
Zábavný park už vydal v súvislosti s incidentom oficiálne ospravedlnenie. Drsné video, ktoré bolo mimochodom zverejnené v čase konca Roka prasaťa, nanovo otvorilo diskutovanú tému ochrany zvierat. Krutosť páchaná na nich totiž nie je v tejto krajine zákonom stíhateľná.
V posledných rokoch sa ale aspoň zvyšuje informovanosť o problémoch životných podmienok zvierat. "Nahnevaná reakcia čínskej verejnosti by mala byť budíčkom pre tamojších zákonodarcov, aby okamžite prehodnotili prijatie zákonov o ochrane zvierat," uviedol Jason Baker z organizácie PETA.