TULSA - Nikdy neviete, ako prídete o svoje veci. Presvedčila sa o tom Kinley Riceová z americkej Oklahomy, ktorá po pristátí lietadla zistila, že v jej kufri chýbajú veci za približne tisíc dolárov. Neskôr ju šokovalo, keď svoje veci našla na Facebooku, ako ich tam niekto predával. Podarilo sa jej tak vystopovať zlodeja, ktorý bol zamestnancom letiska.
Na let spoločnosti American Airlines Kinley tak skoro nezabudne. Po pristátí na medzinárodnom letisku v Tulse totiž zistila, že v kufri jej chýbajú drahocenné veci. Nebola tam napríklad bunda značky Patagonia v hodnote v prepočte viac ako 300 eur. Okrem nej chýbali legíny, mikiny či toaletná taška plná kozmetiky. Najviac ju však znepokojovala krádež štítku na batožine, ktorý obsahoval osobné informácie vrátane jej adresy. "Niekto narušil moje súkromie, je to veľmi nepríjemný pocit," uviedla.
O niekoľko dní neskôr si na Facebooku prezerala online bazár Marketplace, kde náhodou natrafila na svoju drahú bundu. Niekto ju tam predával za 135 dolárov (121 eur). Porovnala čiarový kód značky na bunde s kódom na svojom pokladničnom bločku a zistila, že bunda patrí jej. Nebolo ťažké vystopovať predajcu. Ukázalo sa, že je ním zamestnanec letiska, ktorý pracoval v batožinovej sekcii.
Riceová okamžite informovala aerolinky o nezákonnom konaní ich zamestnanca a krádež tiež nahlásila na polícii. American Airlines jej ako odškodné vyplatí 1000 dolárov (900 eur). Hovorca dodáva, že celá spoločnosť jej prípadom znepokojená. "Momentálne prešetrujeme, ako sa to celé stalo a plne spolupracujeme s kompetentnými úradmi."