BRATISLAVA - Kampaň, ktorú v týchto dňoch rozbehlo ministerstvo obrany nesie titul: “Hrdinov nerobia reči, ale skutky - pridajte sa k nám!” s podtextom: “Miluješ Slovensko? Dokáž to!”. Súčasťou kampane sú grafické vizuály, ktoré sa však nie celkom podarili. Vychutnala si ju už aj smotánka slovenského internetového humoru.
So samotnými obrazovými prílohami kampane sa na svojom vlastnom účte na sociálnej sieti pochválil samotný šéf rezortu Peter Gajdoš. "Vojakom a vojačkám, ktorí garantujú bezpečnosť nás všetkých patrí status "hrdina" a zároveň som presvedčený, že každé jedno dieťa sa hrdinom chce stať," uvádza na svojom konte Gajdoš.
Kampaň je zrejme iniciovaná ako odpoveď na čoraz viac presadzujúcu sa neregistrovanú polovojenskú organizáciu Slovenskí branci.
Gajdoš si od novej právnej normy sľubuje koniec zneužívania vojenskej uniformy
Vizuál kampane je už aj terčom posmechu
Súčasťou vizuálu kampane, ktorú vedie ministerstvo, sú obrátky, kde je ilustračne vyobrazený konkrétny člen armády SR. Dopĺňa ho samotný slogan kampane a nechýbajú ani, dnes medzi mladými veľmi populárne, hashtagy s konkrétnymi kľúčovými slovami ako napr. #mladeamoderne, #bezpecnost, #ossr alebo #vlast.
Originálne vizuály kampane:
Zdá sa však, že vo vodách internetového humoru sa spájanie armádnych síl nášho štátu s hashtagmi a silnou apeláciou na mladých ujalo. Populárna satirická stránka Zomri si zobrala na paškál práve konkrétne prezentačné materiály s pozmenenou podobou a podstatne zmenenými hashtagmi.