BRATISLAVA - Bratislavská mestská hromadná doprava je samostatná kapitola v živote slovenskej metropoly. Občanom by mala život zľahčovať, no nezriedka sa bohužiaľ stáva, že je to práve naopak. Najnovšie je problém s označovačmi, ktoré dobre nefungujú, no revízori sa pri tejto zmienke tvária, že sú hluchí. Vraj je už ale všetko v poriadku.
V posledných týždňoch strpčujú Bratislavčanom, ale aj turistom, označovače lístkov v MHD. Viac totiž nefungujú než fungujú a keď sa náhodou človek odváži sťažovať revízorovi, že si nemal ako označiť lístok, nie je mu to nič platné. Upozornil na to aj Viktor na Facebooku.
"S novými označovačmi ľudia denne bojujú. Neoznačujú lístky, ani tie z automatov, ani tie z obchodu. Niekedy trvá až pol minúty, kým sa to podarí. Žiaľ, bol som už aj svedkom toho, ako človek dostal pokutu, lebo v priebehu toho, ako sa snažil si označiť lístok, revízori spustili kontrolu."
S pokazenými označovačmi lístkov sa cestujúci stretli ako v autobusoch, tak aj v trolejbusoch. Jeden muž dokonca doplatil na to, že mal lístok označený zle. Samozrejme, nie svojou vinou. Dohadovanie sa s revízorom ani s privolanou políciou však nepomohlo, radšej zaplatil pokutu, pretože spravodlivosti by sa nedomohol.
Zisťovali sme teda, kde je problém. Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava priznala, že chyba je v označovačoch, resp. v ich softvéri. "V súčasnej dobe prebieha inštalácia a aktualizácia softvérov do označovačov cestovných lístkov pre potreby elektronického cestovného lístka. Mohlo sa teda stať, že označovač bol zablokovaný a cestujúci si tak nemohol označiť svoj lístok," vysvetlila Adriana Volfová s tým, že daná situácia je už vraj vyriešená.
Objasnila pritom aj situáciu, kedy sa na označovačoch objavilo hlásenie "kontrola cestovných lístkov, hoci žiadna kontrola v skutočnosti neprebiehala. "Pri nahrávaní nového systému prišlo k chybe zo strany dodávateľa na softvér do označovačov, aby spomínané hlásenie označovač na nasledujúcej zastávke odblokoval. DPB tento problém už dávnejšie odstránil," ubezpečila Volfová.