BRATISLAVA – Aj Bratislavčania, ktorí sú odkázaní na cestovanie mestskou hromadnou dopravou, musia niekedy dlho maturovať nad kúpou správneho cestovného lístka. Podobnú skúsenosť mala aj Lenka, ktorá musela použiť nové mestské automaty na lístky. Netušila, aké peripetie ju čakajú.
Dlhé čakanie na zastávke dokáže znervózniť nejedného cestujúceho. O to horšie, keď nie je čakanie spôsobené meškaním spoja. „Ide ma rozhodiť od zlosti a mám potrebu túto nespravodlivosť, priam až podvod, čo páchate na svojich zákazníkoch, vyriešiť. Tak, aby už nikoho nešlo od zlosti roztrhnúť, respektíve aspoň nie z tohto dôvodu,“ napísala na facebookovú stránku Dopravného podniku Bratislava vytočená Lenka.
Táto vec vám môže v MHD narobiť poriadne nepríjemnosti: Vieme, čo robiť, keď zlyhá
Lenka cez víkend cestovala zo zastávky na Šafárikovom námestí v Bratislave do Petržalky. So spolucestujúcim a psom sa chceli odviezť dve zastávky a všetci traja si potrebovali kúpiť cestovné lístky – dva klasické pre dospelých a jeden pre psa. No vtedy Lenka narazila na problém. Nový automat na lístky smerom do Petržalky bol obsadený, a tak použila automat na druhej strane cesty. Ukázalo sa, že nové automaty ani zďaleka nevyhovujú všetkým požiadavkám cestujúcich.
Jedno prekvapenie za druhým
„Lístok pre psa ani informácie o psoch som nenašla. Tak som skúsila tlačidlo ‚ďalšie informácie‛, ktoré ma malo asi presmerovať z vášho rozhrania na webku – nestalo sa,“ skritizovala nové automaty Lenka. Zobrazila sa jej totiž biela obrazovka s upozornením „This webpage is not available“ a nedokázala urobiť krok späť. Chýbalo tlačidlo s možnosťou návratu. „Automat ešte desať minút, čo sme tam bojovali, hlásil stále to isté, takže bol nepoužiteľný,“ dodala cestujúca, ktorá si informácie o lístku na MHD pre psa musela pohľadať na internete.
Bratislavčania zúria nad jednou vecou v MHD: Nie je to ich vina, no aj tak dostali pokutu
Ďalším spestrením nepríjemnej situácie bolo zistenie, že nový automat ešte neberie platobné karty a električka im medzičasom ušla pred nosom. „Naše lístky (pre ľudí) sme si kúpili cez esemesku, síce drahšie, ako potrebujeme, ale tešíme sa ako malé deti, že už niečo máme,“ pokračovala Lenka, ktorej sa napokon podarilo kúpiť 35-centový lístok pre seba z nového automatu a zaplatila zaň 5-eurovou bankovou, pretože drobné pri sebe práve nemala. Prišlo však ďalšie prekvapenie, ktoré nečakala. V rukách mala lístok a akýsi bloček, ale výdavok nikde.
(Zdroj: SITA)
Na bločku sa dočítala, že automat nemá dostatočnú hotovosť na výdavok, po ktorý si má prísť do centrály Dopravného podniku. „Vzali ste mi mojich 4,65 eur a aby ste mi moje peniaze vrátili, mám ja prísť do vašej centrály?“ rozhorčila sa Lenka a v sťažnosti poukázala aj na to, že ak by sa do opísanej situácie dostal zahraničný turista, ktorý cez Bratislavu iba prechádza, zrejme by sa vrátenia peňazí musel domáhať komplikovanou cestou.
Stanovisko Dopravného podniku a spoločnosti Transdata
Podľa hovorkyne Dopravného podniku Bratislava (DPB) Adriany Volfovej môže cestujúci o nevratný výdavok požiadať nielen osobne, ale aj mailom. Pošle kópiu bloku, svoje kontaktné údaje, prípadne aj číslo účtu. Po preverení situácie mu obratom Dopravný podnik Bratislava pošle peniaze buď na účet alebo poštovou poukážkou. Cestujúci musí o vrátenie peňazí požiadať najneskôr do 30 dní od zakúpenia lístka.
„Potvrdenie nemožno považovať za cestovný lístok. V prípade, že by dostal cestujúci pokutu, odporúčame, aby sa obrátil na Dopravný podnik Bratislava, ktorý každú reklamáciu posudzuje individuálne, po preverení mu bude pokuta odpustená,“ doplnila Volfová.
V prípade, že chce cestujúci kúpiť lístok pre psa, mal byť zakúpiť tzv. dovozný lístok na prepravu batožiny, psov alebo bicyklov v hodnote 0,35 eur s platnosťou 180 minút. „Lístok platí na vykonanie jednej cesty na všetkých linkách zaradených do IDS BK,“ spresnila hovorkyňa a dodala, že
DPB má osem nových multifunkčných automatov (MPA) s novou aplikáciou, plus trinásť starších multifunkčných, do ktorých sa už nová aplikácia inštaluje. Ide o novú aplikáciu pre zavedenie elektronickej peňaženky formou dobíjania si karty.
Servis automatov zabezpečuje spoločnosť Transdata, podľa ktorej v súčasnosti prebieha intenzívny proces konfigurácie a ladenia systému multifunkčných predajných automatov na lístky, ktoré sa začleňujú do platobného systému DPB. Ako uviedla Transdata, zmienený automat neposlal automaticky generované hlásenie o tom, že došlo vyčerpaniu zásoby mincí alebo sa minul papier na tlač cestovných lístkov. „Problém sme už odstránili a intenzívnym nasadením kolegov z prevádzkového úseku MPA situáciu priebežne monitorujeme. Sme zároveň pripravení aj v ďalších dňoch prípadné problémy intenzívne riešiť a okamžite reagovať. Vzniknutá skutočnosť nás mrzí. Dúfame, že prístupom k jej riešeniu presvedčíme vás i cestujúcu verejnosť o našej schopnosti správne riešiť podobné situácie,“ dodala Transdata.
...