PRAHA - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) nevyužíva úplne na Slovensku výhody pôsobenia v nízkonákladovej krajine. Podľa odborného servera Automotive News Europe to uviedol riaditeľ nákupu spoločnosti VW Slovakia, a.s. Wolfgang Rohroff. "Medzinárodní dodávatelia automobilky vyrábajúci na Slovensku si účtujú rovnako ako za komponenty z vysokonákladových krajín," vysvetlil Rohroff.
Ako server ďalej upozorňuje, blízki dodávatelia bratislavského VW, teda dodávatelia do vzdialenosti 200 až 400 kilometrov, nie sú schopní vôbec dodávať niektoré komponenty. Ide napr. o rôzne malé plastové diely alebo elektronické súčiastky, ktoré musí automobilka dovážať z Nemecka, Španielska alebo z krajín Škandinávskeho polostrova.
VW Slovakia, dcérska spoločnosť nemeckého koncernu VW, je najväčším slovenským exportérom. Ku koncu marca tohto roka zamestnávala 8 042 pracovníkov. Podnik sa špecializuje na modely VW Touareg a Polo a na autá značky Seat. Na Slovensku začal Volkswagen s výrobou v Bratislave v roku 1991 a od roku 2000 vyrába tiež v Martine.
V prvom štvrťroku tohto roka dosiahla spoločnosť tržby vo výške 950,7 mil. eur. Automobilka vyrobila v prvom kvartáli 50,5 tis. vozidiel, 86 tis. prevodoviek a 5,2 mil. komponentov pre nápravy a prevodovky.
VW Slovakia, dcérska spoločnosť nemeckého koncernu VW, je najväčším slovenským exportérom. Ku koncu marca tohto roka zamestnávala 8 042 pracovníkov. Podnik sa špecializuje na modely VW Touareg a Polo a na autá značky Seat. Na Slovensku začal Volkswagen s výrobou v Bratislave v roku 1991 a od roku 2000 vyrába tiež v Martine.
V prvom štvrťroku tohto roka dosiahla spoločnosť tržby vo výške 950,7 mil. eur. Automobilka vyrobila v prvom kvartáli 50,5 tis. vozidiel, 86 tis. prevodoviek a 5,2 mil. komponentov pre nápravy a prevodovky.