BRATISLAVA – Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) v minulom roku vynaložila na propagáciu Slovenska viac ako 4,8 mil. eur. Tieto prostriedky agentúra čerpala okrem iného na reklamu a inzerciu, tlač propagačných materiálov, výstavy, preklady, na pobyty zahraničných novinárov, mediálne kampane, štúdie, či tlačiarenské služby.
Rok predtým pritom agentúra použila na prezentáciu turistického ruchu na Slovensku viac ako 10 mil. eur. “Cieľom všetkých aktivít je úsilie o rast aktívneho zahraničného cestovného ruchu a domáceho cestovného ruchu. Vlani však tento cieľ a výsledky činnosti boli poznačené dopadom svetovej hospodárskej krízy na cestovný ruch a prechodom na menu,“ uviedla agentúra vo výročnej správa.
Agentúra vlani celkovo minula na svoju činnosť viac ako 8,8 mil. eur. Na osobné náklady, ktoré tvoria najmä mzdy pre svojich viac ako 90 zamestnancov, minula agentúra takmer 2 mil. eur. Agentúra dosiahla vlani výnosy zo svojej hlavnej činnosti vo výške viac ako 6 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bola činnosť agentúry podporená sumou vyše 2,4 mil. eur. Agentúra sa v minulom roku zamerala najmä na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy.
“Činnosť agentúry v roku 2009 bola realizovaná v snahe zmierniť dopady svetovej hospodárskej krízy voľbou efektívnejších marketingových aktivít pri reálnych finančných podmienkach a zvýraznením podpory domáceho cestovného ruchu ako celosvetového trendu v boji s dopadmi svetovej hospodárskej krízy na cestovný ruch,“ konštatovala agentúra.
Slovenská agentúra pre cestovný ruch ako štátna príspevková organizácia špecializovaná na marketing a štátnu propagáciu cestovného ruchu Slovenskej republiky bola zriadená Ministerstvom hospodárstva SR v roku 1995. SACR vykonáva marketing cestovného ruchu na celoštátnej úrovni, poskytuje informácie o možnostiach cestovného ruchu na Slovensku, propaguje Slovensko ako cieľovú krajinu cestovného ruchu, snaží sa prispievať k tvorbe pozitívneho obrazu Slovenska v zahraničí a podporuje predaj produktov cestovného ruchu Slovenskej republiky.