BERLÍN - Tržby maloobchodníkov v eurozóne, ktorá združuje 12 štátov menovej únie, v apríli klesli už štvrtý mesiac za sebou. Vyplýva to z prieskumu agentúr Bloomberg a NTC medzi maloobchodnými nákupnými manažérmi v eurozóne.
Index maloobchodných nákupných manažérov v eurozóne sa v apríli síce zvýšil zo 48,5 bodu na 48,7 bodu, avšak stále zostal pod hranicou 50 bodov, ktorá oddeľuje celkový rast a pokles maloobchodných tržieb.
Agentúry pripisujú pokles maloobchodných tržieb slabému spotrebiteľskému dopytu, ktorý brzdia volatilné ceny ropy a vysoká nezamestnanosť. Miera nezamestnanosti v eurozóne stúpla v marci na 8,9 %, zatiaľ čo ceny ropy sa ku koncu februára držali blízko 50 USD za barel. Maloobchodné tržby v Nemecku, ktoré tvorí približne tretinu hrubého domáceho produktu menovej únie, v apríli vzrástli, avšak index nákupných manažérov sa znížil z marcových 52,4 bodu na 51,5 bodu.
Prieskum agentúr Bloomberg a NTC je založený na ankete medzi 1 tis. maloobchodníkmi z Nemecka, Francúzska a Talianska, pričom tieto tri krajiny vytvárajú zhruba 75 % európskeho maloobchodného sektora.
Agentúry pripisujú pokles maloobchodných tržieb slabému spotrebiteľskému dopytu, ktorý brzdia volatilné ceny ropy a vysoká nezamestnanosť. Miera nezamestnanosti v eurozóne stúpla v marci na 8,9 %, zatiaľ čo ceny ropy sa ku koncu februára držali blízko 50 USD za barel. Maloobchodné tržby v Nemecku, ktoré tvorí približne tretinu hrubého domáceho produktu menovej únie, v apríli vzrástli, avšak index nákupných manažérov sa znížil z marcových 52,4 bodu na 51,5 bodu.
Prieskum agentúr Bloomberg a NTC je založený na ankete medzi 1 tis. maloobchodníkmi z Nemecka, Francúzska a Talianska, pričom tieto tri krajiny vytvárajú zhruba 75 % európskeho maloobchodného sektora.