Tretina obyvateľov Budapešti radšej zostala doma, ako by sa mala predierať do práce. (Zdroj: ČTK)
BUDAPEŠŤ - Verejná doprava v Budapešti sa v piatok ráno zastavila, keď odbory vyhlásili svoj druhý štrajk v priebehu posledných dvoch týždňov. Všetky autobusy a linky metra a drvivá väčšina trolejbusov sa zastavili.
Nedošlo však k úplnému kolapsu dopravy, nakoľko tretina obyvateľov Budapešti radšej zostala doma, ako by sa mala predierať do práce. Všetci tí, ktorí do mesta predsa len prišli, spravili tak oveľa skôr, medzi 5:00 a 6:00, aby sa vyhli rannej dopravnej špičke. Vďaka tomu prebieha štrajk oveľa pokojnejšie ako 7. apríla, keď bola Budapešť paralyzovaná 13-hodinovým štrajkom zamestnancov verejnej dopravy a železničiarov, čo spôsobilo dlhotrvajúce dopravné zápchy.
Piatkovú akciu, rovnako ako tú predošlú, zorganizoval tucet odborov v rámci odborovej konfederácie pracovníkov verejnej dopravy BKV. Odborári takto chceli protestovať proti nedostatočnému financovaniu spoločnosti a rušeniu menej vyťažených liniek, čo by viedlo k prepúšťaniu zamestnancov. Vláda a vedenie mesta sa navzájom obviňujú z neschopnosti financovať budapeštiansku verejnú dopravu. Prepravca v poslednom čase investoval veľké finančné prostriedky do novej trate metra, ktorá križuje mesto, a nakúpil nové trolejbusy na najvyťaženejšie linky. Avšak na zvyšných linkách stále premávajú 25-ročné autobusy, ktoré už dávno mali byť vyradené z prevádzky.
Pri poslednom štrajku pracovníci verejnej dopravy takisto protestovali proti nedostatku investícií a plánovanému prepúšťaniu. Zastavené trolejbusy, autobusy, miestny železničný systém a vozidlá metra vtedy zablokovali ulice v Budapešti a hlavné cesty do nej, čím sa vytvorili dlhé kolóny. Iba chodcom a cyklistom sa podarilo uvoľniť si cestu na preplnených chodníkoch.
Piatkovú akciu, rovnako ako tú predošlú, zorganizoval tucet odborov v rámci odborovej konfederácie pracovníkov verejnej dopravy BKV. Odborári takto chceli protestovať proti nedostatočnému financovaniu spoločnosti a rušeniu menej vyťažených liniek, čo by viedlo k prepúšťaniu zamestnancov. Vláda a vedenie mesta sa navzájom obviňujú z neschopnosti financovať budapeštiansku verejnú dopravu. Prepravca v poslednom čase investoval veľké finančné prostriedky do novej trate metra, ktorá križuje mesto, a nakúpil nové trolejbusy na najvyťaženejšie linky. Avšak na zvyšných linkách stále premávajú 25-ročné autobusy, ktoré už dávno mali byť vyradené z prevádzky.
Pri poslednom štrajku pracovníci verejnej dopravy takisto protestovali proti nedostatku investícií a plánovanému prepúšťaniu. Zastavené trolejbusy, autobusy, miestny železničný systém a vozidlá metra vtedy zablokovali ulice v Budapešti a hlavné cesty do nej, čím sa vytvorili dlhé kolóny. Iba chodcom a cyklistom sa podarilo uvoľniť si cestu na preplnených chodníkoch.