BRATISLAVA - Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) by sa mal stať doterajší ekonomický námestník tohto podniku Štefan Hlinka. Agentúre SITA to povedal zdroj blízky Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktorý si neželal byť menovaný. Ministerstvo ani ŽSR zatiaľ túto informáciu nekomentovali.
Doterajší generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený v piatok 6. apríla na tlačovej besede informoval, že odstupuje z funkcie z osobných dôvodov. Podľa informácií z tohto stretnutia s novinármi mala deväťčlenná Správna rada ŽSR ako ich najvyšší orgán ešte v tomto mesiaci navrhnúť ministrovi dopravy na vymenovanie nového generálneho riaditeľa. Ako agentúre SITA potvrdil zdroj zo ŽSR, správna rada mala vo veci výberu nového riaditeľa zasadať v utorok 8. apríla.
Do vymenovania svojho nástupcu chcel Zelený poveriť dočasným riadením železničnej spoločnosti jedného zo svojich štyroch námestníkov. Zelený by chcel v budúcnosti pôsobiť v oblasti medzinárodnej železničnej dopravy. Odstupujúci riaditeľ ŽSR takisto informoval, že finančná situácia podniku je stabilizovaná a v minulom roku dosiahli železnice zisk takmer 19 mld. Sk, čo bolo o 335 mil. Sk viac oproti plánu.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik ešte začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
Do vymenovania svojho nástupcu chcel Zelený poveriť dočasným riadením železničnej spoločnosti jedného zo svojich štyroch námestníkov. Zelený by chcel v budúcnosti pôsobiť v oblasti medzinárodnej železničnej dopravy. Odstupujúci riaditeľ ŽSR takisto informoval, že finančná situácia podniku je stabilizovaná a v minulom roku dosiahli železnice zisk takmer 19 mld. Sk, čo bolo o 335 mil. Sk viac oproti plánu.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik ešte začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.