Ministerstvo dopravy, ciest a telekomunikácií
BRATISLAVA - Švédska stavebná skupina Skanska, francúzska Eiffage Travaux Publics a konzorcium okolo nemeckej firmy Hochtief pravdepodobne nepostavia úseky rýchlostnej cesty R1.
Hodnotiaca komisia totiž rozhodla, že s týmito záujemcami štát už nebude rokovať o výstavbe úsekov v celkovej dĺžke asi 50 kilometrov prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP). V hre o zákazku tak zostali štyria uchádzači vrátane domácej stavbárskej jednotky Doprastav.
"Po posúdení technických a ekonomických podmienok, (...), určila (komisia) poradie, ktoré znamená, že prví štyria záujemcovia budú vyzvaní na účasť na postupe, ktorým bude uzavretá koncesná zmluva," uviedol dnes v tlačovej správe hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík.
V tendri na výstavbu úsekov z Nitry do Banskej Bystrice budú ďalej súperiť Doprastav, ktorý sa v súťaži spojil so spoločnosťou Váhostav-SK, francúzskymi firmami Bouygues Travaux Publics a Colas, maďarským Intertoll-Europe a portugalskou Mota-Engil. Do ďalšieho kola postúpili tiež rakúske firmy Strabag a Porr Solutions Immobilien, ako aj združenie francúzskej firmy Vinci Concessions a holandskej ABN AMRO Highway a skupina pozostávajúca zo španielskej spoločnosti Obrascón Huarte Laín a českých firiem OHL ŽS a ŽS Brno.
Projektmi PPP chce vláda premiéra Roberta Fica zrýchliť výstavbu ciest tak, aby Bratislava bola s Košicami spojená diaľnicou do roku 2010. Celkovo by sa prostredníctvom PPP projektov malo postaviť asi 150 kilometrov diaľnic; štát by ich splácal postupne.
Ministerstvo dopravy už skôr rozbehlo aj tender na výstavbu a následnú prevádzku úsekov diaľnice D1; v tomto tendri však pokračuje aj Skanska, ako i konzorcium okolo firmy Hochtief.
"Po posúdení technických a ekonomických podmienok, (...), určila (komisia) poradie, ktoré znamená, že prví štyria záujemcovia budú vyzvaní na účasť na postupe, ktorým bude uzavretá koncesná zmluva," uviedol dnes v tlačovej správe hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík.
V tendri na výstavbu úsekov z Nitry do Banskej Bystrice budú ďalej súperiť Doprastav, ktorý sa v súťaži spojil so spoločnosťou Váhostav-SK, francúzskymi firmami Bouygues Travaux Publics a Colas, maďarským Intertoll-Europe a portugalskou Mota-Engil. Do ďalšieho kola postúpili tiež rakúske firmy Strabag a Porr Solutions Immobilien, ako aj združenie francúzskej firmy Vinci Concessions a holandskej ABN AMRO Highway a skupina pozostávajúca zo španielskej spoločnosti Obrascón Huarte Laín a českých firiem OHL ŽS a ŽS Brno.
Projektmi PPP chce vláda premiéra Roberta Fica zrýchliť výstavbu ciest tak, aby Bratislava bola s Košicami spojená diaľnicou do roku 2010. Celkovo by sa prostredníctvom PPP projektov malo postaviť asi 150 kilometrov diaľnic; štát by ich splácal postupne.
Ministerstvo dopravy už skôr rozbehlo aj tender na výstavbu a následnú prevádzku úsekov diaľnice D1; v tomto tendri však pokračuje aj Skanska, ako i konzorcium okolo firmy Hochtief.