BRATISLAVA - Ministerstvo financií predbežne navrhlo, aby sa zo súkromných peňazí v najbližších rokoch stavalo 95 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, čo je o tretinu menej ako pôvodne zamýšľala vláda.
Úrad chce z balíka vypustiť úseky v okolí Žiliny, ktoré považuje za najrizikovejšie vo vzťahu k štátnym financiám. Definitívne rozhodnutie o počte kilometrov ciest, o výstavbu ktorých sa má postarať súkromný kapitál, má padnúť v pondelok.
"Navrhujeme redukciu na 95 kilometrov," povedal novinárom po dnešnom rokovaní vlády minister financií Ján Počiatek. V prípade úsekov pri Žiline je finančná záťaž extrémna, pretože prenos rizík na štátny rozpočet je oveľa väčší ako pri ostatných úsekoch, dodal.
Vláda Roberta Fica chce urýchliť ukončenie diaľničného prepojenia Bratislavy s Košicami. Napomôcť tomu má výstavba prostredníctvom projektov takzvaného verejno-súkromného partnerstva, pričom malo ísť celkovo o 151 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Diaľnice by mal financovať súkromný kapitál, štát by neskôr tieto investície postupne splácal.
Ministerstvo dopravy už zverejnilo predbežné oznámenia o vyhlásení súťaže na výber investorov vo verejných vestníkoch, chýba mu však zatiaľ definitívne stanovisko ministra financií. "Môžem potvrdiť, že budeme pokračovať tak, (...) že v pondelok padne definitívne rozhodnutie," vyhlásil premiér Robert Fico. Vláda súhlasila s výstavbou diaľnic za súkromné peniaze ešte začiatkom septembra, ministerstvo financií sa malo pôvodne k zámeru vyjadriť po týždni.
Náklady na stavbu pôvodného rozsahu 151 kilometrov diaľnic ministerstvo financií vyčíslilo na 300 miliárd korún, zatiaľ čo ministerstvo dopravy počítalo iba s čiastkou 150 až 225 miliárd korún. Ambíciou vlády je prepojiť hlavné mesto s východom krajiny do roku 2010, s výnimkou náročných úsekov s viacerými tunelmi.
"Navrhujeme redukciu na 95 kilometrov," povedal novinárom po dnešnom rokovaní vlády minister financií Ján Počiatek. V prípade úsekov pri Žiline je finančná záťaž extrémna, pretože prenos rizík na štátny rozpočet je oveľa väčší ako pri ostatných úsekoch, dodal.
Vláda Roberta Fica chce urýchliť ukončenie diaľničného prepojenia Bratislavy s Košicami. Napomôcť tomu má výstavba prostredníctvom projektov takzvaného verejno-súkromného partnerstva, pričom malo ísť celkovo o 151 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Diaľnice by mal financovať súkromný kapitál, štát by neskôr tieto investície postupne splácal.
Ministerstvo dopravy už zverejnilo predbežné oznámenia o vyhlásení súťaže na výber investorov vo verejných vestníkoch, chýba mu však zatiaľ definitívne stanovisko ministra financií. "Môžem potvrdiť, že budeme pokračovať tak, (...) že v pondelok padne definitívne rozhodnutie," vyhlásil premiér Robert Fico. Vláda súhlasila s výstavbou diaľnic za súkromné peniaze ešte začiatkom septembra, ministerstvo financií sa malo pôvodne k zámeru vyjadriť po týždni.
Náklady na stavbu pôvodného rozsahu 151 kilometrov diaľnic ministerstvo financií vyčíslilo na 300 miliárd korún, zatiaľ čo ministerstvo dopravy počítalo iba s čiastkou 150 až 225 miliárd korún. Ambíciou vlády je prepojiť hlavné mesto s východom krajiny do roku 2010, s výnimkou náročných úsekov s viacerými tunelmi.