Ťažiskom filmu o Rayovi Charlesovi bola pochopiteľne hudba. Taylor Hackford vyberal piesne, ktoré mali vo filme zaznieť. Boli to:
„I Got a Woman“ – pieseň, ktorá Raya Charlesa preslávila. (Upútala aj Elvisa Presleyho)
„Drown in My Own Tears“ – Henry Gloverom bola pôvodne napísaná pre speváka Lula Reeda.
„What´d I Say“ – pieseň bola najprv niekoľkokrát rozhlasovými stanicami zakázaná, ale v roku 2003 ju Knihovňa Kongresu vyhlásila ako najvýznamnejšiu americkú nahrávku.
„Georgia on My Mind“ – prvá pieseň, ktorá vyniesla Raya Charlesa na prvé miesto v rebríčku hitov a neskôr sa stala oficiálnym songom štátu Georgia.
„Hit the Road Jack“ – taktiež prvé miesto v rebríčku hitov v roku 1961, preslávila vokalistku Margie Hendricksovú.
„Uchain My Heart“ – funky v rytme Latin o mužovi, ktorý chce byť uvoľnený z jednostranného milostného vzťahu.
„I Can´t Stop Lovin You“ – pieseň, ktorá sa držala viac než 10 týždňov na špičke rebríčku hitov, predalo sa jej viac než milión kópií.
„Hudobne bol film komplikovaným dielom, použili sme viac než 40 rôznych piesní a využili sme ich ako nositeľov deja. Keď potom hudba končí, nálada je jej pôsobením nesená ďalej. Keď pieseň zaznieva v obraze, zase si uvedomíte, že vlastne vyplynula z existujúceho pocitu a drámy hrdinovho života – a tak je jeho osud s hudbou neoddeliteľne prepojený,“ hovorí režisér Hackford.
Na pomoc, k znovuoživeniu hudby Raya Charlesa si režisér prizval hudobného poradcu Curta Sobela. „Myslím, že Ray Charles bol rozhodujúcou osobnosťou pre históriu americkej hudobnej kultúry,“ hovorí Sobel. „Bol prvou osobnosťou, ktorá dokázala stmeliť všetko najlepšie z hudby tejto krajiny, pocit gospelu, radosť z boogie-woogie, smútok a hĺbku blues – a z toho všetkého vytvoriť niečo nové.“
Skladateľom hudobného doprovodu k filmu mal byť podľa Hackforda niekto, kto má hĺbkovú záľubu a porozumenie pre všetky hudobné žánre, od dynamiky pop-music až po citlivosť sláčikového orchestra. Vybral si všestranne talentovaného škótskeho skladateľa Craiga Armstronga, známeho svojim inovatívnym hudobným angažmánom k filmu „Moulin Rouge“, ktoré mu vynieslo Oscara®.
„Film síce obsahuje hudbu Raya Charlesa, ale bolo treba hudobne ozvláštniť Rayov vnútorný svet, ukázať, ako muž, ktorý si toľko vytrpel, sa dokázal emocionálne povzniesť nad svoje problémy,“ vysvetľuje Hackford. „Craig Armstrong vytvoril krásnu hudbu, ktorá slúži ako kontrast k nadčasovej hudbe Raya Charlesa, aj keď je ním inšpirovaná.“
„I Got a Woman“ – pieseň, ktorá Raya Charlesa preslávila. (Upútala aj Elvisa Presleyho)
„Drown in My Own Tears“ – Henry Gloverom bola pôvodne napísaná pre speváka Lula Reeda.
„What´d I Say“ – pieseň bola najprv niekoľkokrát rozhlasovými stanicami zakázaná, ale v roku 2003 ju Knihovňa Kongresu vyhlásila ako najvýznamnejšiu americkú nahrávku.
„Georgia on My Mind“ – prvá pieseň, ktorá vyniesla Raya Charlesa na prvé miesto v rebríčku hitov a neskôr sa stala oficiálnym songom štátu Georgia.
„Hit the Road Jack“ – taktiež prvé miesto v rebríčku hitov v roku 1961, preslávila vokalistku Margie Hendricksovú.
„Uchain My Heart“ – funky v rytme Latin o mužovi, ktorý chce byť uvoľnený z jednostranného milostného vzťahu.
„I Can´t Stop Lovin You“ – pieseň, ktorá sa držala viac než 10 týždňov na špičke rebríčku hitov, predalo sa jej viac než milión kópií.
„Hudobne bol film komplikovaným dielom, použili sme viac než 40 rôznych piesní a využili sme ich ako nositeľov deja. Keď potom hudba končí, nálada je jej pôsobením nesená ďalej. Keď pieseň zaznieva v obraze, zase si uvedomíte, že vlastne vyplynula z existujúceho pocitu a drámy hrdinovho života – a tak je jeho osud s hudbou neoddeliteľne prepojený,“ hovorí režisér Hackford.
Na pomoc, k znovuoživeniu hudby Raya Charlesa si režisér prizval hudobného poradcu Curta Sobela. „Myslím, že Ray Charles bol rozhodujúcou osobnosťou pre históriu americkej hudobnej kultúry,“ hovorí Sobel. „Bol prvou osobnosťou, ktorá dokázala stmeliť všetko najlepšie z hudby tejto krajiny, pocit gospelu, radosť z boogie-woogie, smútok a hĺbku blues – a z toho všetkého vytvoriť niečo nové.“
Skladateľom hudobného doprovodu k filmu mal byť podľa Hackforda niekto, kto má hĺbkovú záľubu a porozumenie pre všetky hudobné žánre, od dynamiky pop-music až po citlivosť sláčikového orchestra. Vybral si všestranne talentovaného škótskeho skladateľa Craiga Armstronga, známeho svojim inovatívnym hudobným angažmánom k filmu „Moulin Rouge“, ktoré mu vynieslo Oscara®.
„Film síce obsahuje hudbu Raya Charlesa, ale bolo treba hudobne ozvláštniť Rayov vnútorný svet, ukázať, ako muž, ktorý si toľko vytrpel, sa dokázal emocionálne povzniesť nad svoje problémy,“ vysvetľuje Hackford. „Craig Armstrong vytvoril krásnu hudbu, ktorá slúži ako kontrast k nadčasovej hudbe Raya Charlesa, aj keď je ním inšpirovaná.“