VARŠAVA - Poľských politikov pobúrila reklamná kampaň výrobcu rozšíreného piva Lech. Rozhorčili sa potom, čo sa neďaleko miesta, na ktorom je pochovaný tragicky zosnulý prezident Lech Kaczyński, objavil bilbord lákajúci ľudí na "studeného Lecha".
"Túžite po zážitkoch?" pýta sa reklamný pútač umiestnený oproti hradu Wawel v Krakove, v ktorého areáli bol Kaczyński tento rok v apríli pochovaný po boku kráľov a velikánov poľských dejín. Hoci výrobca piva začal reklamnú kampaň na "studeného Lecha" viac ako rok pred prezidentovou smrťou, umiestnenie bilbordu na dohľad od miesta jeho posledného odpočinku pobúrilo niektorých politikov.
"Je to viac ako nevhodné. Je to škandál," hromžil Ryszard Czarnecki, poľský europoslanec za opozičnú stranu Právo a spravodlivosť, ktorú vedie brat bývalého prezidenta Jaroslaw Kaczyński. Kampaň podľa Czarneckého prekročila únosnú hranicu vulgarity a "morálneho gýča".
Výrobca piva Lech sa za nevhodné umiestnenie plagátu ospravedlnil. Navyše už skončil prenájom reklamnej plochy a poburujúci bilbord preto zmizne.
Tragická nehoda pri západoruskom Smolensku šokovala 10. apríla Poľsko i celý svet. Pri páde vládneho lietadla zahynulo okrem Lecha Kaczyńského a jeho ženy 94 ľudí vrátane mnohých popredných politických a armádnych predstaviteľov.