TOKIO - Polícia v Tokiu zatkla sedemdesiatjeden ročného muža za to, že volal svojmu telefónnemu operátorovi dohromady až 24 000-krát, aby sa sťažoval. Senior čelí obvineniu, že narušoval chod firmy. S odvolaním na oznámenie japonskej polície o tom v stredu informoval spravodajský web BBC.
Akitoši Okamoto čelí obvineniu, že v uplynulých ôsmich dňoch stále volal na bezplatnú linku svojho operátora KDDI, aby ho obvinil z porušovania zmluvy. Podľa polície išlo o tisíce telefonátov. Operátor uviedol, že muž na linku volal opakovane v období dva a pol roka. Okamoto naopak tvrdí, že firmu neobťažoval a že sa sám stal obeťou nepríjemnej situácie.
Muž sa údajne sťažoval, že jeho telefón nezachytáva rozhlasové vysielanie a obvinil operátora, že porušuje zmluvu. Podľa polície dôchodca obsluhu zákazníckej linky opakovane urážal a domáhal sa, aby ho zástupca firmy navštívil a ospravedlnil sa mu. Niekedy na zákaznícku linku muž iba zavolal a po zdvihnutí zavesil.
Firma KDDI sa vraj pôvodne s Akitošim súdiť nechcela, telefonáty ale vraj boli tak časté a neúprosné, že zamestnanci zákazníckej linky nestíhali vybavovať požiadavky ďalších klientov. Policajný hovorca uviedol, že Okamoto bol zatknutý pre podozrenie z toho, že bránil normálnemu fungovaniu podniku.