LONDÝN - Muž musel sedieť celých jedenásť hodín počas letu na sedadle, ktoré bolo plné moču. Personál lietadla mu pomohol tak, že mu ponúkol deku. Muž na leteckú spoločnosť okamžite podal sťažnosť.
Adrian si objednal v lietadle sendvič: FOTO Pri pohľade na obal mu skoro zabehlo
Andrew Wilkinson (39) z Londýna, ktorý pracuje ako IT konzultant, povedal, že bol nútený sedieť na sedadle, kde sa nachádzal moč cudzej osoby počas 11-hodinového letu z Heathrow do Kapského Mesta. Najskôr si myslel, že ide o obyčajnú vodu, keď si však k sedadlu pričuchol, zistil, že problém je oveľa nechutnejší.
Andrew, ktorý cestoval do Kapského Mesta, aby pomohol svojim rodičom presťahovať sa do domu, povedal, že let bol nepríjemný, pretože cítil, že moč mu presakuje cez džínsy. Sťažoval sa spoločnosti British Airways a dostal 5 000 bodov Avios na nákup ako náhradu, tá by však pokryla len jednosmerný let do Paríža.
„Keď som si sadol na svoje miesto v lietadle, cítil som, že je mokré. Pozrel som sa pod seba a zbadal som veľkú mokrú škvrnu veľkú asi ako dva balíčky kariet. Spočiatku som si myslel, že ide o vodu, keď som si však k tomu pričuchol, zistil som, že je to moč. Povedal som to letuške a ona sa mi len ospravedlnila. Potom odišla na toaletu a priniesla mi uteráky a povedala mi, aby som si to sám vyčistil," vysvetlil Andrew pre Mirror.
Wilkinson požiadal o presun do prvej triedy. „Bol som v druhej triede, avšak nebolo tam ani jedno voľné sedadlo, tak som letuške povedal, aby ma presunuli do prvej triedy, pretože na mokrom sedadle som skutočne nemohol sedieť. Odvetila, že uvidí, čo sa bude dať robiť, ale nedostal som nové miesto. Tak som musel sedieť sedadle, ktoré bolo nasiaknuté močom viac ako 11 hodín, pričom som zaplatil 1242 libier (cca 1355 eur) za spiatočný let. Bolo to hrozné, až do konca letu som cítil, ako mi moč preniká do džínsov," opísal nechutný zážitok.
Letuška mu ponúkla, aby sedel na deke. Keď však aj deka bola nasiaknutá močom, požiadal o ďalšiu. Letuška mu však odvetila: „Dám vám druhú, aj keď neviem, či niekde ďalšiu deku nájdem.“ Andrew sa sťažoval na leteckú spoločnosť, tá mu poskytla kompenzáciu iba 5 000 bodov Avios, čo nepovažuje za dostatočnú náhradu.
Samuel (29) zaspal v lietadle do Londýna: Po prebudení dúfal, že je to všetko len zlý sen
Hovorca spoločnosti povedal: "Boli sme veľmi znepokojení, keď sme o tom počuli a boli sme v kontakte s našim zákazníkom, aby sme sa ospravedlnili. Čistota našich lietadiel je pre nás mimoriadne dôležitá a naše lietadlá sú po každom lete dôkladne vyčistené. Vykonávame tiež časté kontroly na mieste, aby sme sa uistili, že naše čistiace prostriedky sú naozaj kvalitné."