KENT - Dajte si na pozor na telefonáty, v ktorých volajúci od vás požaduje údaje o vašom bankovom konte. V opačnom prípade môžete prísť o svoje úspory tak, ako istá Angličanka, ktorá dôverovala neznámemu mužovi. Ten jej sľúbil pomoc pri vybavovaní novej čítačky kariet a popritom jej vybielil bankový účet.
Žena prevzala zásielku oficiálne sprevádzanú listom banky Royal Bank of Scotland a novou čítačkou kariet. Čítačky táto banka používa na autorizáciu transakcií, ktoré opúšťajú zákaznícky účet prostredníctvom digitálneho bankovníctva.
Britka sa rozhodla čítačku vrátiť, pretože o ňu nemala záujem. Plánovala ísť osobne do banky, no vtom jej zazvonil telefón a na druhej strane sa ozval muž, ktorý sa predstavil ako zamestnanec banky a pýtal sa jej, či dostala zásielku. Žena situáciu využila, aby mu vysvetlila, že chce čítačku vrátiť. On sa jej ponúkol, že všetko vybaví, len mu musí nadiktovať potrebné údaje.
Zákazníčka túto pomoc privítala a poskytla mu všetky informácie, ktoré požadoval. Na druhý deň sa však do banky predsa len vybrala a zistila, že všetky úspory sú preč. Šokovaná a vydesená povedala zamestnancom banky, čo sa jej stalo.
"Bola som zničená a najhoršie je, že som sa cítila hlúpo a zahanbene, lebo som sa nechala nachytať," hovorí sklamane a nahnevane zároveň. Našťastie dostala svoje peniaze späť, pretože banka zohľadnila, že tento prípad súvisí so zavádzaním nového digitálneho systému, s ktorým majú niektorí klienti zatiaľ problém. "Ak zákazník prijme hovor a volajúci tvrdí, že je z banky a požiada o kódy čítačky kariet, okamžite by mal ukončiť tento hovor, pretože my nikdy nežiadame od našich klientov tento druh informácií," píše sa v stanovisku banky, ktorá svojich zákazníkov vyzýva k väčšej opatrnosti.