AIRDRIE - V dnešnej dobe plnej technológíí existuje smajlík už pomaly na každú emóciu. Svoje o tom vie aj Britka (48), ktorej kvôli nim prišiel od operátora poriadne mastný účet. Znie to neuveriteľne, ale spoločnosť od nej chce peniaze za posielanie kreslených tváričiek.
Paula Cochraneová si vlani v septembri u svojho operátora EE zvýšila paušál na 31 libier (41 eur) mesačne. V novembri však dostala účet až na 100 libier. Príliš sa však nad tým nezamýšľala a pripísala to zvýšenému používaniu mobilných služieb. V decembri bolo číslo ešte väčšie, keď jej prišiel účet na takmer 450 libier. A rovnako to pokračovalo aj v tomto roku. V januári jej prišla faktúra na 486 libier a za február 156. To je dokopy 1192 libier.
Ženu takéto vysoké sumy nemilo prekvapili a chcela vedieť, ako sa k nim operátor dopracoval. Bolo jej povedané, že za to môžu smajlíky, ktoré boli vyúčtované ako obrázkové esemesky. Poslanie jednej stojí jednu libru. "Doslova zúrim. Mobil používam už dlhé roky, ale ešte nikdy predtým som nepočula o tom, že by sa smajlíky účtovali zvlášť. Dokonca aj pracovníci miestnej pobočky EE ostali v šoku, keď som sa ich na to spýtala. Vôbec netušili, že to takto funguje," povedala.
Predstavitelia EE tvrdia, že postupovali len podľa predpisov. "Slečne Cochranovej sme zaúčtovali zvlášť emotikony preto, lebo boli poslané vo forme MMS správy. A tie nespadajú pod jej mesačný predplatený paušál. Existuje viacero faktorov, na základe ktorých sa rozhoduje, či bude posielanie emotikonov spoplatnené. V tomto prípade to bolo spôsobené nastavením v mobilnom telefóne, takže je to chyba výrobcu zariadenia, nie naša," uviedla hovorkyňa spoločnosti s tým, že Paule ponúkli, že časť účtu zaplatí EE. Ona to však odmietla. Namiesto toho sa so žiadosťou o pomoc obrátila na ombudsmanku. Informoval portál dailyrecord.co.uk.