Piaty ročník odbornej konferencie Management Live 2012 priniesol inšpiratívne príbehy a stratégie úspešných slovenských firiem.
Pán Ľuboš Fellner, úradujúci Podnikateľ roka spoločnosti Ernst & Young, otvoril energicky začiatok konferencie Management Live 2012. Poukázal na to, že základom úspechu podnikania, ako takého, je odvaha riskovať a nie opakovať pätnásť rokov to isté, treba byť vopred pred konkurenciou. Tiež hovoril o tom, že úspech nie je žiadna „finta“ v marketingu, ale tvrdá práca.
Spoločnosť Bubo travel agency, ktorej je konateľom, pochopili krízu ako výzvu posilniť na trhu, a to sa aj ukázalo na výborných výsledkoch. Pani Valušková, konateľka spoločnosti Auto Valušek - hovorila o jej zaužívaných systémoch riadenia firmy tzv. dvojčatách, kde na jednej vrcholovej pozícii sú dvaja manažéri: junior a senior, ktorí sa zároveň dopĺňajú a zastupujú.
Pán Arthur Gevorkyan, zakladateľ a konateľ spoločnosti Gevorkyan sa podelil s účastníkmi konferencie s jeho skúsenosťami so zvládaním hospodárskej krízy. Odporučil nájsť si niekoho, kto má skúsenosti s podobným stavom. Tajomstvo spoločnosti Gevorkyan tkvie v tom, že namiesto výrobkov ponúkajú riešenia.
O vytvorení pevných základoch pri budovaní firmy hovorila pani Csizmadiová zo spoločnosti Speed line, ktorej sa podarilo si vytvoriť základňu lojálnych zamestnancov a udržať plnú zamestnanosť i v krízových časoch.
Stratégia rozvoja spoločnosti sa stala prioritnou stratégiou spoločnosti Orin Slovakia. Pán Vanka, jej konateľ prišiel porozprávať o tom, ako sa rozhodli investovať do vzdelania tímu.
Zaujímavosťou je tiež ich systém vyplácania, ktorý je neštandardne týždenný, nie mesačný. Konferenciu uzavrela panelová diskusia na aktuálnu tému: Kam smeruje Slovensko? Prežije európska mena? K problematike sa vyjadrili generálny riaditeľ sekcie stratégií Ministerstva hospodárstva SR pán Ing. Peter Ondrejka, poslanec NRSR pán Ing. Ivan Štefanec, PhD., MBA, analytik spoločnosti Iness Slovensko pán Mgr. Juraj Karpiš a hlavný ekonóm Tatra banky pán Róbert Préga.