Trosky havarovaného poľského špeciálu
MOSKVA - Veliteľ poľských vzdušných síl Andrzej Blasik, ktorý sa mal v čase aprílovej havárie poľského špeciálu nachádzať v pilotnej kabíne, mohol stroj nakoniec sám riadiť. Tento názor zastáva jeden z odborníkov ruského ministerstva obrany Viktor Timoškin.
Ten tak reagoval na odhalenie totožnosti jednej z osôb, ktoré nemali v momente havárie v kabíne čo robiť. Timoškin tvrdí, že Rusi už dlho vedia, že v kokpite sa nachádzalo viac ľudí ako malo, no nevedia, či Blasik mal licenciu na pilotovanie stroja Tu-154, ktorý sa zrútil v apríli na západe Ruska. Podľa Timoškina zodpovednosť za katastrofu, pri ktorej zahynul poľský prezident Lech Kaczynski a ďalších 95 ľudí na palube, nesú zodpovednosť vysokí poľskí činitelia a nie pilot, cituje ho ruský denník Komsomolskaja Pravda.
Poľský vyšetrovateľ Edmund Klich, ktorý je členom medzinárodnej komisie vyšetrujúcej haváriu poľského vládneho špeciálu, potvrdil, že Blasik bol v čase dopadu v pilotnej kabíne spolu s kapitánmi a letuškami. Čo tam robil, známe nie je, no Klich poprel, že by pilotov za zlých poveternostných podmienok nútil k pristátiu. Odvoláva sa na záznamy z čiernych skriniek, ktoré mali potvrdiť chybu pilotov. Kto bol druhým, dosiaľ neznámym človekom v kabíne, známe stále nie je. Otvára sa tak priestor pre mnohé konšpiračné teórie o tragédii poľského špeciálu.
Poľský vyšetrovateľ Edmund Klich, ktorý je členom medzinárodnej komisie vyšetrujúcej haváriu poľského vládneho špeciálu, potvrdil, že Blasik bol v čase dopadu v pilotnej kabíne spolu s kapitánmi a letuškami. Čo tam robil, známe nie je, no Klich poprel, že by pilotov za zlých poveternostných podmienok nútil k pristátiu. Odvoláva sa na záznamy z čiernych skriniek, ktoré mali potvrdiť chybu pilotov. Kto bol druhým, dosiaľ neznámym človekom v kabíne, známe stále nie je. Otvára sa tak priestor pre mnohé konšpiračné teórie o tragédii poľského špeciálu.