VARŠAVA – Na Slovensku už koncom tohto roka svoje brány otvorí očakávaný poľský reťazec Biedronka. Zákazníkov si chce získať najmä lacnými cenami za potraviny. Poľskému reťazcu sa však nemohlo stať nič horšie, ako priam zarážajúci posudok od zákazníkov.
archívne video
Obchodný reťazec Biedronka chce svoje prevádzky otvoriť aj na Slovensku. Malo by sa tak stať do konca tohto roka. Slovákov si chce získať nízkymi cenami za potraviny. Zákazníci v jednom z jeho obchodov vo štvrti Mokotów vo Varšave však odhalili zarážajúce fakty.
Ako informuje poľský portál Interia, členovia redakcie už niekoľkokrát navštívili obchod Biedronka na Garażowej ulici vo Varšave. Pri každom vstupe do predajne si všimli problém s udržiavaním čistoty. Dôvod návštevy uviedla Interia so slovami, že "chceli skontrolovať, či nedošlo k nedbalosti voči zákazníkovi".
Dlhý rad pri vstupe
Už pri vstupe sa naskytol prvý problém. Zákazníci čakali v rade na košíky. Ukázalo sa že to nebolo ovplyvnené príliš veľkým počtom zákazníkov v obchode. Prevádzka mala jednoducho málo nákupných košíkov a vozíkov. Interia zisťovala, či sa stav po čase zlepší.
Zamestnanci mali odpovedať, že každým dňom čakajú na doručenie nových nákupných košíkov aj vozíkov. "Počas nasledujúcich dvoch mesiacov od nahlásenia problému sa však situácia nezmenila," píše Interia.
Katastrofa s mäsom
Najväčší problém bol v chladiacej sekcii s mäsom. "Pri chladiacich a mraziacich boxoch na podlahe ležalo bravčové mäso, hovädzie aj hydina. Predpokladali sme, že sa len dopĺňajú zásoby pre zákazníkov. Problém bol však v tom, že mäso ležalo na podlahe zhruba polhodinu a navyše blokovalo uličku pre nákupné vozíky," informuje Interia s tým, že ani chladiarenské boxy nevyzerali vábivo.
"Boli špinavé, zanedbané, obaly na mäso boli poškodené a vytekala z nich voda. Na spodku bola dokonca slama a odpadnuté kusy ľadu zo stien boxov. Keď sme otvorili box, zarazil nás pach pokazeného mäsa," informuje redakcia portálu Interia.
Reakcia vedenia Biedronky
Interia mala kontaktovať vedenie siete predajní Biedronka so žiadosťou o vyjadrenie, pričom k správe priložila aj fotografie z desivej kontroly predajne vo Varšave. Odpoveď mala prísť do redakcie od tlačovej kancelárie poľského reťazca, ktorá znela nasledovne: "Jednou z hlavných priorít siete predajní Biedronka je najvyššia kvalita našich výrobkov. Akýkoľvek signál naznačujúci možné zníženie kvality, berieme na vedomie a okamžite to kontrolujeme."
"Zamestnanci sú povinní zabezpečiť, aby boli chladničky udržiavané a čisté a majú povinnosť preverovať ich správnu funkčnosť a čistotu," píše Biedronka.
Vyriešenie problému
Reťazec sa okrem toho vyjadril aj na adresu svojho dodávateľa mäsových výrobkov. "Prevádzky budú podliehať častejšej kontrole, pričom sme dodatočne nahlásili kontrolu chladiacich a mraziacich boxov. Objednali sme aj ďalšie nákupné košíky a vozíky. Čoskoro už budú k dispozícii aj samotným zákazníkom," informoval Paweł Pruski, senior manažér predaja zo spoločnosti Biedronka.
Ďalšia návšteva tejto predajne vyzerala už uspokojivo. "Po našom zásahu sa ukázalo, že predajňa bola vybavená väčším počtom nákupných vozíkov a košíkov, na podlahe nebolo žiadne mäso a chladiace boxy boli skutočne vyčistené", dodáva redakcia Interia.