(Zdroj: SITA)
PARÍŽ - Francúzske odbory vyhlásili na utorok celoštátny štrajk proti navrhovanej reforme dôchodkového systému a 35-hodinovému pracovnému týždňu.
Jedny z najsinejších odborových organizácií v krajine, CGT a CFDT, očakávajú, že demonštrácie budú ešte väčšie než tie posledné, z 22. mája. Odbory predpokladajú, že štrajku sa zúčastní až 700 tis. Francúzov, zatiaľ čo polícia očakáva len 300 tis. demonštrantov.
Predák CGT Bernard Thibault dokonca uviedol, že utorkového štrajku sa zúčastní viac než milión ľudí vo vyše 100 francúzskych mestách. "Počet demonštrantov bude kľúčový, aby nás vláda počúvala a dala nám odpovede, čo odmieta urobiť už niekoľko týždňov," uviedol šéf CFDT Francois Chereque.
Odbory protestujú proti najnovšej snahe francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho reformovať dôchodkový systém a pracovný trh v krajine. Sakrozy navrhuje zvýšenie počtu odpracovaných rokov ako podmienku priznania plného dôchodku zo 40 na 41. Reforma tiež počíta s rozšírením priestoru pre spoločnosti, ktoré chcú prejsť na 35-hodinový pracovný týždeň.
Kvôli štrajku bola už ráno prerušená doprava regionálnych spojov na juhu Francúzska. Rýchlostné vlaky na dlhé vzdialenosti však budú premávať takmer bez zmeny, podobne ako mestská doprava v hlavnom meste.
Predák CGT Bernard Thibault dokonca uviedol, že utorkového štrajku sa zúčastní viac než milión ľudí vo vyše 100 francúzskych mestách. "Počet demonštrantov bude kľúčový, aby nás vláda počúvala a dala nám odpovede, čo odmieta urobiť už niekoľko týždňov," uviedol šéf CFDT Francois Chereque.
Odbory protestujú proti najnovšej snahe francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho reformovať dôchodkový systém a pracovný trh v krajine. Sakrozy navrhuje zvýšenie počtu odpracovaných rokov ako podmienku priznania plného dôchodku zo 40 na 41. Reforma tiež počíta s rozšírením priestoru pre spoločnosti, ktoré chcú prejsť na 35-hodinový pracovný týždeň.
Kvôli štrajku bola už ráno prerušená doprava regionálnych spojov na juhu Francúzska. Rýchlostné vlaky na dlhé vzdialenosti však budú premávať takmer bez zmeny, podobne ako mestská doprava v hlavnom meste.