SYDNEY - Apple dnes v niekoľkých ázijských mestách uviedol na trh svoj iPad mini. Záujem však bol oveľa menší v porovnaní s tým, keď uvádzal na trh predchádzajúce modely. Príčinou je zrejme to, že v tomto segmente predávajú lacnejšie tablety Google a Amazon.
Keď Apple uvádza na trh nový výrobok, záujemcovia zvyčajne hodiny stoja v radoch, aby boli medzi prvými kupcami. Dnes to bolo inak. Napríklad v Sydney čakalo pred predajňou Apple len asi 50 ľudí, pričom pri premiére nového iPhonu rad siahal niekoľko blokov od obchodu. V Tokiu a Soule čakalo pred obchodmi približne 100 ľudí. Naopak v Hongkongu počet zamestnancov predajne Apple prevážil počet zákazníkov.
IPad mini je prvým pokusom Apple preniknúť do segmentu tabletov s menším displejom. Americký koncern s týmto krokom dlho otáľal. K tomuto kroku ho donútil až veľký záujem o takéto tablety, ktoré ponúka Google a Amazon.
Apple dnes uviedol na trh aj iPad štvrtej generácie s 9,7-palcovým displejom. Nový model má rýchlejší procesor A6X a vylepšenú Wi-Fi. Oba prístroje sa dnes začnú predávať vo vyše 30 krajinách. Odhaduje sa, že americký koncern zrejme počas prvého víkendu predá 1 milión až 1,5 milióna iPadov mini. Pri uvedení na trh iPadu tretej generácie Apple predal počas prvého víkendu až 3 milióny tabletov.