Pondelok25. november 2024, meniny má Katarína, zajtra Kornel

Lajčák predstavil jednotné logá pre ministerstvá: Dobrý nápad, Slovensko

Logo Good Idea, Slovakia Zobraziť galériu (3)
Logo Good Idea, Slovakia (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA - Dlhoročný projekt je konečne tu. Slovensko má od dnešného dňa po vzore niektorých zahraničných krajín svoju novú vizualizáciu. Je ňou slogan a zároveň značka Good idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko. Na tlačovej konferencii ju predstavil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák.

Slogan podľa jeho slov znamená, že Slovensko je krajinou dobrých nápadov. "Slovakia, good idea. Je to tak geniálne jednoduché, ako je každá geniálna myšlienka. Tá sila, údernosť je v jednoduchosti a zvukomalebnosti," vyjadril sa minister zahraničia.

Vizualizácia je výsledkom verejného obstarávania, ktoré sa uskutočnilo v dvoch kolách - víťazom a autorom sa napokon stala agentúra Creative Department a Slovensko to vyšlo na 80-tisíc eur.  Víťaz sa vyberal z troch záujemcov, pričom samotné obstarávanie malo dve zadania. Hlavným bolo vytvorenie vizuálu značky Slovensko, druhým zjednotenie identity štátnej správy.

Jednotnú vizuálnu identitu bude mať teda aj štátna správa, jej tvorba bola takisto súčasťou zadania o obsahovej a vizuálnej identite „značky Slovensko“. Vizuál bude v tomto prípade odlíšený podľa úrovní štátnej správy. Podľa umiestnenia trikolóry a vyobrazenia štátneho znaku bude možné rozlíšiť, či ide o vrcholný alebo podriadený orgán, prípadne o samosprávu.

Zľava: Simona Bubánová, Miroslav Lajčák a Martin Slosiarik
Zobraziť galériu (3)
Zľava: Simona Bubánová, Miroslav Lajčák a Martin Slosiarik  (Zdroj: TASR)

Pre ministerstvá je používanie nového loga podľa Lajčáka povinné, pre ostatné orgány ako aj samosprávu je odporúčaním. Vizuály treba implementovať do 1. októbra, k ich zavedeniu príde 1. januára 2017. 

Lajčák ocenil skompletizovanie celého procesu tvorby, ktorý trval sedem rokov a zažil tri rôzne vlády. Hlavnými piliermi bola odbornosť, komunikácia s expertmi zo zahraničia a diskusia s občanmi SR, ktorá sa udiala prostredníctvom webu. Značka je podľa ministra zahraničia založená na štyroch bodoch - rôznorodosť, vitalita, autentickosť a vynachádzavosť. „Značka však môže mať úspech len vtedy, keď s ňou budú občania spokojní,“ doplnil šéf diplomacie.

„Vďaka úsiliu sme získali sumár informácií o tom, čo si občania Slovenska predstavujú pod pojmom značka, aké sú ich očakávania a čo by mala značka predstavovať,“ vysvetlil šéf rezortu diplomacie.

Dobrý nápad, Slovensko
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: TASR)

Výber značky mala na starosti komisia zložená z expertov z ministerstiev zahraničných vecí, hospodárstva, dopravy, z agentúry Sario, Slovenskej agentúry pre cestovný ruch a rôznych externých odborníkov. Zloženie komisie je tak podľa Lajčáka zárukou vysokej profesionality a objektivity.

„Verím, že je to začiatok príbehu, ktorý pomôže zlepšiť viditeľnosť našej krajiny v zahraničí a posilniť náš imidž. Treba si ho osvojiť, pričom podľa mňa spĺňa všetky podmienky na to, aby sme sa s ním vedeli stotožniť,“ povedal minister zahraničných vecí. 

Viac o téme: Good Idea SlovakiaMinisterstvo zahraničia SR
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu