BRATISLAVA - Nie je pravdou, že pacient ničomu nerozumie, musí mať však prístup k informáciám, tvrdí Irén Sárközy, odborníčka strany Most-Híd na zdravotníctvo.
„Je toho samozrejme veľa, čo je potrebné urobiť v zdravotníctve. Na prvom mieste však treba zabezpečiť, aby pacient bol informovaný,“ upozorňuje Irén Sárközy. V zdravotníctve sa podľa jej slov netreba obávať zverejňovať údaje, porovnávať a hodnotiť tak, ako to je bežné v iných odvetviach. „Nie je pravdou, že pacient ničomu nerozumie, práve naopak, rozumie,“ pripomína odborníčka strany Most-Híd.
Kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti podľa nej môže zlepšiť aj mnoho ďalších vecí. „Napríklad elektronizácia, zdieľanie údajov o pacientovi medzi lekármi. V neposlednom rade by pomohla aj možnosť, aby sa zdravotné poisťovne mohli líšiť v poskytnutých službách a nielen v nadštandarde,“ spresňuje Irén Sárközy, ktorá je spoluautorkou programového dokumentu strany Most-Híd – Občianska vízia. V ňom strana ponúka konkrétne riešenia v slovenskom zdravotníctve pre zvýšenie kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti pre pacientovi na všetkých úrovniach.