PRAHA - Takto sa s ňou rozlúčiť naozaj nechcel! Reč je o známom českom spevákovi Vilémovi Čokovi (61), ktorý 28. apríla prišiel o svoju milovanú mamu (†87). No hoci jej poslednú rozlúčku mal perfektne naplánovanú, napokon dopadla úplne inak. Pohrebný ústav totiž urobil chybu, ktorú hudobník nedokáže predýchať. Požaduje kompenzáciu!
Posledná rozlúčka prebehla v malej obradnej sieni v strašnickom krematóriu v Prahe. Pozvaných bolo 60 smútiacich a hudobník za 10 tisíc korún objednal veľký veniec na podstavci zdobený stuhami a dve veľké kytice, z ktorých si pozostalí mali brať kvety a pokladať ich k rakve. Po vstupe do smútočnej siene ho však čakalo nemilé prekvapenie - žiadne kvety tam neboli.
„Neveril som svojim očiam, mojho otca (90) takmer šľahlo a ja som bol mimo od nervov. Mama kvety milovala a my sme počítali s tým, že tam budú, keď sme ich objednali a zaplatili a oni nikde. Okamžite som volal do pohrebného ústavu a pani priznala, že kvety zabudla objednať a že sa ospravedlňuje. Chcel som obrad zrušiť, ale nakoniec tých 60 ľudí, čo prišlo, kvety mali, tak ich položili na rakvu,“ povedal Blesku Vilém Čok.
„Do konca života si budem vyčítať, že som mame do hrobu nedal kvet,“ dodal spevák. Ten okamžite kontaktoval pohrebný ústav a žiadal kompenzáciu. Navrhoval vrátenie peňazí za pohreb a kvety a 100 tisíc korún ako ospravedlnenie. Firma mu uhradené peniaze vrátila, nič navyše mu však poslať nechce. Vraj ide o ich interné pravidlá.
„Podľa mojich pravidiel toto nie je žiadna kompenzácia, pretože vrátenie peňazí za kvety a za skazený pohreb, nie je skrátka adekvátne,“ dodal hudobník. Pohrebný ústav s ním však viac nekomunikuje, nedvíha telefóny a neodpisuje na správy. A on sám už žiadne peniaze nechce. Z celej situácie je otrasený.
„Znovu som vyjadril svoju ľútosť nad celou záležitosťou, ale ďalšie finančné odškodnenie som už klientovi ponúknuť nemohol. Napriek tomu som ho informoval o tom, že ak si to bude priať, zaistí naša spoločnosť položenie smútočnej kytice k hrobovému miesto alebo inému pietnemu miestu podľa jeho priania, a to opäť zdarma,“ vyjadril sa pre tn.cz konateľ spoločnosti Jiří Haman.