BRATISLAVA - Odbyt nových osobných a malých nákladných áut na Slovensku pokračoval vo februári vo výraznom prepade. Do štatistík pribudlo 4494 vozidiel, čo je o 39,07 percenta menej než v druhom mesiaci vlaňajška. ČTK o tom dnes informovalo Združenie automobilového priemyslu.
Oživenie predaja, ktorý negatívne zasiahla svetová hospodárska kríza, si vláda sľubuje od zavedenia finančnej podpory. Tú budú môcť niektorí motoristi získať od pondelka. Na Slovensku je v tomto roku najslabší záujem o kúpu vozidiel za posledné štyri roky. V januári odbyt klesol výraznejšie, a to o viac ako dve pätiny.
Poklesu predaja pre krízu vo februári čelili aj ďalšie krajiny, napríklad Spojené štáty, Japonsko, Francúzsko, Taliansko či Španielsko. Naopak nárast vďaka vládnej podpore v druhom mesiaci tohto roka vykázalo Nemecko. Najžiadanejšou značkou na Slovensku vo februári zostala česká Škoda, ktorá v krajine predala 777 automobilov.
Jej trhový podiel tak dosiahol 17,29 percenta. Druhé miesto obsadila značka Renault (9,23 percenta) a prvú trojku doplnil Peugeot (7,57 percenta). Zľavu do 2000 eur (60.252 Sk) pri nákupe nového automobilu získajú od budúceho týždňa ľudia aj podnikatelia, ak nechajú zlikvidovať svoje staršie vozidlo.
Konečná výška cenového zvýhodnenia bude závisieť od ochoty predajcov spustiť z ceny vozidla. Príspevok sa bude vzťahovať na nákup osobných automobilov s cenou do 25.000 eur (753.100 Sk) s daňou z pridanej hodnoty. Dotácia by tak mala zlacniť najmä vozidlá nižšej a strednej triedy, keďže štát nechcel podporiť predaj drahších áut. Za prvé dva mesiace roka zaregistrovali 8486 nových osobných a malých nákladných áut, čo predstavuje medziročný pokles o 40,39 percenta.
V januári a februári pribudlo do slovenských policajných štatistík tiež 83 nových nákladných vozidiel s hmotnosťou od 3,5 do 12 ton, čo je o 54,9 percenta menej ako v rovnakom období vlaňajška. Najväčší podiel na trhu si udržala značka Iveco. Odbyt ťažkých nákladných áut sa v tomto období znížil o viac ako tri štvrtiny na 161 kusov.
Rebríček predajnosti v tejto kategórii viedla značka MAN. Za prvé dva mesiace roka zaregistrovali aj 46 nových autobusov, čo je medziročne o polovicu menej. Na čele zostala značka SOR.
Poklesu predaja pre krízu vo februári čelili aj ďalšie krajiny, napríklad Spojené štáty, Japonsko, Francúzsko, Taliansko či Španielsko. Naopak nárast vďaka vládnej podpore v druhom mesiaci tohto roka vykázalo Nemecko. Najžiadanejšou značkou na Slovensku vo februári zostala česká Škoda, ktorá v krajine predala 777 automobilov.
Jej trhový podiel tak dosiahol 17,29 percenta. Druhé miesto obsadila značka Renault (9,23 percenta) a prvú trojku doplnil Peugeot (7,57 percenta). Zľavu do 2000 eur (60.252 Sk) pri nákupe nového automobilu získajú od budúceho týždňa ľudia aj podnikatelia, ak nechajú zlikvidovať svoje staršie vozidlo.
Konečná výška cenového zvýhodnenia bude závisieť od ochoty predajcov spustiť z ceny vozidla. Príspevok sa bude vzťahovať na nákup osobných automobilov s cenou do 25.000 eur (753.100 Sk) s daňou z pridanej hodnoty. Dotácia by tak mala zlacniť najmä vozidlá nižšej a strednej triedy, keďže štát nechcel podporiť predaj drahších áut. Za prvé dva mesiace roka zaregistrovali 8486 nových osobných a malých nákladných áut, čo predstavuje medziročný pokles o 40,39 percenta.
V januári a februári pribudlo do slovenských policajných štatistík tiež 83 nových nákladných vozidiel s hmotnosťou od 3,5 do 12 ton, čo je o 54,9 percenta menej ako v rovnakom období vlaňajška. Najväčší podiel na trhu si udržala značka Iveco. Odbyt ťažkých nákladných áut sa v tomto období znížil o viac ako tri štvrtiny na 161 kusov.
Rebríček predajnosti v tejto kategórii viedla značka MAN. Za prvé dva mesiace roka zaregistrovali aj 46 nových autobusov, čo je medziročne o polovicu menej. Na čele zostala značka SOR.