Považská Bystrica – Pred Považskou Bystricou vo Sverepci položili vo štvrtok základný kameň prvej časti úseku diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer, ktorá bude viesť ponad Považskú Bystricu.
Súčasťou 4,9 kilometra dlhej stavby je aj nová dominanta mesta, takmer kilometer dlhá estakáda, ktorá vedie ponad centrum. Týčiť sa bude vo výške 22 až 35 metrov. Zákazku na stavbu prvej časti úseku diaľnice D1, ktorú tento štvrtok začali oficiálne stavať, vyhralo Združenie Sverepec - Vrtižer (Doprastav, a.s a SKANSKA - BS a.s) s ponukou 4,442 mld. Sk (147,4 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Súčasťou stavby bude aj štvormetrová protihluková bariéra. Podľa uzavretých zmlúv by celý úsek Sverepec – Vrtižer mal byť sprejazdnený v októbri 2010.
Už v decembri minulého roka začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavať druhú 4,7 kilometrovú časť úseku od centra po Vrtižer, kde sa napojí na už prevádzkovaný diaľničný úsek Vrtižer – Hričovské Podhradie. Druhá časť úseku Sverepec – Vrtižer má stáť 3,778 mld. Sk (125,4 mil. €) bez DPH. Podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka, práce na tejto časti pokračujú podľa harmonogramu. Prvé štúdie diaľničného úseku vedúceho cez Považskú Bystricu vznikli ešte v 60. rokoch. Niektorí občania žiadali, aby bol úsek realizovaný tunelovým variantom mimo mesto. Protest voči schválenému variantu podali až na Najvyšší súd SR, ale ten ich žalobu zamietol.
Už v decembri minulého roka začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) stavať druhú 4,7 kilometrovú časť úseku od centra po Vrtižer, kde sa napojí na už prevádzkovaný diaľničný úsek Vrtižer – Hričovské Podhradie. Druhá časť úseku Sverepec – Vrtižer má stáť 3,778 mld. Sk (125,4 mil. €) bez DPH. Podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka, práce na tejto časti pokračujú podľa harmonogramu. Prvé štúdie diaľničného úseku vedúceho cez Považskú Bystricu vznikli ešte v 60. rokoch. Niektorí občania žiadali, aby bol úsek realizovaný tunelovým variantom mimo mesto. Protest voči schválenému variantu podali až na Najvyšší súd SR, ale ten ich žalobu zamietol.