BRATISLAVA - Najviac peňazí na volebnú kampaň pred júnovými voľbami do Európskeho parlamentu minul Smer-SD. Zaplatil za ňu 1.61 milióna eura. Vyplýva to zo záverečných správ k eurovoľbám, ktoré strany odovzdali ministerstva vnútra. Nasleduje strana Progresívne Slovensko, ktorá minula 1.04 milióna eur. Dovedna strany na kampaň minuli 7,3 milióna eur, čo je o tretinu viac ako v roku 2019.
Takmer miliónovú kampaň napokon okrem najsilnejšej dvojice PS a Smeru dosiahla aj strana Hlas s jedným získaným mandátom. Informuje o tom Transparency International Slovensko. „Výsledné čísla ukázali, že na víťazstvo v eurovoľbách bolo nevyhnutné investovať do kampane šesťcifernú sumu. S Progresívnym Slovenskom (1,04 mil. eur) o prvenstvo súperiaci Smer vykázal napokon najvyššie výdavky až vo výške 1,61 milióna eur. Strana si do nich zahrnula aj nákladnú šnúru podujatí k MDŽ (výdavky 424-tisíc eur), ktoré organizuje pravidelne,“ píše TIS.
Za úspešnú však možno okrem dvojice najsilnejších strán považovať aj kampaň hnutia Republika, ktoré dokázalo obsadiť tretie mesto vo voľbách (2 z 15 slovenských mandátov) len s pol miliónovou kampaňou.
Top 10 kampaní podľa výdavkov opäť potvrdilo výhodu väčších zavedených strán, ktoré mohli rátať s miliónmi štátnych príspevkov získaných za umiestnenie vo vlaňajších parlamentných voľbách. Jediná strana bez štátnych príspevkov, ktorá mala europarlament na dosah (volebný zisk 4,7%), sú Demokrati, ktorí v záverečnej správe vykázali 160-tisícovú kampaň.