BRATISLAVA - Novela zákona o slovenskej televízii a rozhlase sa pripravovala a schvaľovala niekoľko mesiacov, ministerstvo kultúry sa však na plynulý rebranding pripraviť nestihlo. Z RTVS sa oficiálne stala STVR 1. júla, počas prvých dní si ale diváci väčších vizuálnych zmien nevšimli. Nové vedenie situáciu zatiaľ vyriešilo tak, že z obrazoviek a sociálnych sieti pomaly začalo miznúť označenie so starým logom RTVS.
archívne video
Mikrofóny redaktorov, zvučky relácií, programové upútavky, označenie budov či áut alebo webové stránky zatiaľ nová STVR nemá. Diváci už si ale mohli všimnúť prvú viditeľnú zmenu. Pri úvodnej animácii správ zmizlo logo RTVS a rovnakú zmenu spravili aj na profilovej fotke Facebook stránky Správy RTVS, čo sa medzi ľuďmi s veľkým pochopením nestretlo. Zmena sa okamžite stala terčom satirických stránok a posmeškov. Na mieste, kde bolo staré logo, teraz totiž nechali len červený obdĺžnik.
Grafické úpravy sú len dočasné
Spomínané úpravy ešte nie sú súčasťou avizovaného rebrandingu verejnoprávnej inštitúcie a STVR nestoja žiadne dodatočné finančné náklady. "Slovenská televízia a rozhlas v týchto dňoch postupne pristupuje k dočasným grafickým úpravám a najmä eliminácii loga už zaniknutej RTVS, a to v televíznom, rozhlasovom aj online prostredí. S touto aktivitou súvisia aj dočasné grafické úpravy na facebookovej stránke Správy RTVS. Situácia, v ktorej sa nachádza STVR, je neštandardná. Súčasný manažment si uvedomuje význam a dosah pripravovaného rebrandingu, ktorý by mal priniesť pozitívne vnímanie značky a dôležitosti verejnoprávneho média," uviedla Andrea Pivarčiová, ktorá je poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie STVR.
"Je pochopiteľné, že kroky súvisiace s prechodom z RTVS na STVR prirodzene vyvolávajú nielen očakávania, ale zároveň aj rôzne reakcie. Spomínané úpravy, samozrejme, nie sú súčasťou avizovaného rebrandingu verejnoprávnej inštitúcie a STVR nestoja žiadne dodatočné finančné náklady. Dočasné grafické úpravy sa budú týkať všetkých súčasných grafických a audiovizuálnych výstupov, ktoré obsahujú logo neexistujúcej RTVS. Slovenská televízia a rozhlas vznikla len pred niekoľkými dňami, jej zamestnanci sa spolu s dočasným vedením snažia neštandardnú situáciu súvisiacu s expresnou zmenou značky každým dňom profesionálne zvládať. Momentálne pracujeme na riadnej koncepcii rebrandingu, ktorá si vyžaduje čas, dôkladnú analýzu a prípravu," dodala.
Panel účastníka bol zavretý
Nové logá za 9 800 eur
Ministerka kultúry Martina Šimkovičová už nakúpila tri logá pre novú Slovenskú televíziu a rozhlas - samostatné logo Slovenskej televízie, logo Slovenského rozhlasu a spoločné logo Slovenskej televízie. Podľa dostupných informácií na zhotovenie ich návrhov zaplatila 9 800 eur. Ministerka ale ubezpečila, že kompletne celý rebranding telerozhlasu sa zmestí do sumy 10-tisíc eur.
V zmluve sa píše, že dielo si ministerstvo objednalo od grafického dizajnéra Daniela Zachara, pričom musí vychádzať z osobitných požiadaviek ministerstva. Celý rebranding však okrem zmeny loga zahŕňa aj vytvorenie celej novej identity značky a fyzickú výrobu všetkých nosičov či samotného vysielania.
Vyčíslenie nákladov, ktoré býva štandardne súčasťou návrhu zákona, pri tejto legislatíve chýbalo. Slovenská televízia sa s otázkami ohľadom zmeny vizuálu a finančných nákladov na jeho pokrytie obrátila aj na ministerstvo. To však neodpovedalo.