BRATISLAVA – Čoraz obľúbenejší internetový obchod Temu musí riešiť množiace sa sťažnosti. Z účtov viacerých Slovákov ale aj Čechov začali po registrácii do aplikácie náhle miznúť financie z účtov. Banky pristúpili k blokovaniu kariet a škodu svojim klientom nahradili. Spoločnosť sa bráni, že používanie ich aplikácie je bezpečné.
Reklama, ktorá vyskakuje z každej webstránky, ale aj mimoriadne výhodné ceny lákajú k nákupu nejedného Slováka. V poslednej dobe sa však na obľúbenú aplikáciu Temu začali množiť sťažnosti. Z bankových účtov niekoľkých Slovákov začali postupne miznúť peniaze, uviedli tvnoviny.sk. Túto nepríjemnú skúsenosť opísala aj zákazníčka Tereza. „Po čase mi mizli peniaze. Najskôr 2 eurá, potom 38, neskôr 49, až som musela zablokovať kartu. Poslala som však hneď reklamáciu a peniaze mi vrátili,“ uviedla.
K tejto nepríjemnej skúsenosti sa pridali aj ďalší Slováci, ktorým z účtu odchádzali platby v sume 19,99 eur a niekoľkokrát za sebou. Našťastie sa im podarilo kartu zablokovať a v banke bez problémov vyriešili aj reklamáciu. Jedna zo zákazníčok vyjadrila obavy o bezpečnosť osobných dát, pretože podľa jej slov pri registrácii zadala iba mailový kontakt a z aplikácie si nestihla nič kúpiť a napriek tomu jej mizli peniaze z účtu.
Spoločnosť ale akékoľvek pochybenie odmieta. Platenie cez aplikáciu považuje za bezpečné aj vzhľadom k použitým protokolom. „Naše platobné transakcie dodržiavajú normy PCI DSS a sú ďalej posilnené protokolmi 3D Secure v spolupráci s poprednými bankami. Na posilnenie bezpečnosti spúšťame program odmeňovania za chyby, do ktorého zapájame odborníkov na kybernetickú bezpečnosť, aby identifikovali a odstraňovali zraniteľnosti,“ uviedli pre tvnoviny.sk.
Zároveň dodali, že členstvom v pracovnej skupine Anti-Phishing Working Group bojujú proti podvodným aktivitám a naďalej majú proaktívny prístup v rámci ochrany identity používateľov. Skutočnosťou ale zostáva, že s podobnými prípadmi sa stretli už aj v susednej Českej republike a upozornil na ne Národný úrad pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť. Aplikácia sa stala horúcou témou aj vo Francúzsku, kde sa dolná komora parlamentu rozhodla schváliť zákon, ktorý zakazuje reklamu na eshop, spoluprácu s influencermi a k objednanému tovaru plánuje zaviesť jednotnú prirážku 10 eur. Vláda sa tak snaží ochrániť domáci trh, životné prostredie ale najmä spotrebiteľov.