Podobné rýchloelektričky by mohli v Bratislave premávať už o niekoľko rokov. Starý most by však mal vyzerať úplne inak. (Zdroj: Nový Čas)
STARÉ MESTO - Bratislavský sen sa stáva realitou - zdá sa. Začiatku výstavby rýchloelektričkovej trate z Petržalky na Šafárikovo námestie by sme sa mali dočkať do roku a pol. Starý most pritom úplne rozoberú a prestavajú.
Víťazi verejného obstarávania majú na vypracovanie projektov 1. časti nosného
dopravného systému 16 mesiacov. Členom víťaznej skupiny dodávateľov projektových prác je aj autor projektu Mosta Apollo Miroslav Maťašík. Ten sa najviac teší na hľadanie optimálneho technického a vizuálneho riešenia pri výstavbe. Starý most pritom čaká úplne nový vzhľad a kompletná prestavba.
„Demontovať takýto most je skoro také náročné, ako postaviť nový. Celá dnešná nosná oceľová konštrukcia pôjde dole. Popritom však bude lodná doprava fungovať naďalej. Koryto Dunaja bude možno prehĺbené a čaká nás spevňovanie dnes už storočných mostných pilierov. To je ťažšie ako výstavba nových,“ povedal Miroslav Maťašík.
Výstavba rýchloelektričkovej dráhy tak zasiahne aj do panorámy mesta, no svoj názor na projekty budú môcť vysloviť aj obyvatelia. Hlavné mesto má na prvú etapu vybudovania nosného dopravného systému v rozpočte zatiaľ rezervovaných 1,2 miliardy korún.
„Demontovať takýto most je skoro také náročné, ako postaviť nový. Celá dnešná nosná oceľová konštrukcia pôjde dole. Popritom však bude lodná doprava fungovať naďalej. Koryto Dunaja bude možno prehĺbené a čaká nás spevňovanie dnes už storočných mostných pilierov. To je ťažšie ako výstavba nových,“ povedal Miroslav Maťašík.
Výstavba rýchloelektričkovej dráhy tak zasiahne aj do panorámy mesta, no svoj názor na projekty budú môcť vysloviť aj obyvatelia. Hlavné mesto má na prvú etapu vybudovania nosného dopravného systému v rozpočte zatiaľ rezervovaných 1,2 miliardy korún.