Riaditeľ STV si poleží v nemocnici minimálne do piatka. Ľavú nohu má na dvakrát zlomenú.
BRNO - Otras mozgu a dvojitá zlomenina ľavej nohy! To je výsledok nehody riaditeľa STV Radima Hrehu (53), ktorý nezvládol zákrutu a v 160-kilometrovej rýchlosti prepadol cez riadidlá motocykla. Hreha havaroval počas súkromnej akcie na Masarykovom okruhu v Brne.
„Bola to moja chyba,“ priznal riaditeľ STV Novému
Času, ktorý navštívil riaditeľa priamo v nemocničnej
izbe v brnianskej fakultnej nemocnici.
Podľa chirurgov operácia dochrámanej nohy dopadla dobre. Pacient by sa dnes mal podrobiť ďalšej operácii kolena. Do konca týždňa sa bude zotavovať v nemocnici. Od začiatku budúceho týždňa by chcel už Hreha úradovať. „Budem mať síce barly, ale riadenie televízie to neovplyvní,“ hovorí.
Hreha dal pred jazdou prednosť slabšej šesťstovke pred motorkou s objemom 1 000 cm3, čo mu možno zachránilo život. „Šesťstovka sa ľahšie ovláda. Keby som jazdil na silnejšej motorke, určite by som cítil pokoru,“ tvrdí Hreha. Osudným sa mu stalo to, že ešte nemá taký cit na šmyk, ako si myslel. Pri jeho záchrane svoje zohralo aj kvalitné oblečenie s výstuhami a fakt, že sanitka prišla na miesto o dve minúty. „Na smrť som nemyslel, v takých chvíľach nie je na to čas,“ dodal Hreha.
„Šmyklo sa mu zadné koleso. Preletel cez motorku a zostal ležať na štrku. Motorka išla ešte 150 metrov,“ povedal traťový komisár Dušan Valihrach (40), ktorý bol svedkom nehody. Hreha havaroval v rýchlej šikane, kde sa začína mierne stúpanie. V čase pádu mal za sebou pätnásť okruhov. „Stále som zrýchľoval. Pred nehodou som v zákrute až príliš akceleroval, predsa sa tam jazdí šmykom a práve ten som nezvládol,“ opisuje haváriu riaditeľ, ktorý po katapultovaní sa z motorky v 160-kilometrovej rýchlosti spadol na hlavu a chrbát. Pre otras mozgu si na všetky udalosti spomenul až o pár hodín.
Láska k motorkám sa Hrehu drží už od detstva, keď vlastnil Pioniera. Dokonca aj aktívne pretekal. Dnes je majiteľom motocykla značky Kawasaki. „Neviem, či si na ňom zajazdím. Po nehode som manželke sľúbil, že s tým skončím. Primár v nemocnici mi však povedal, že sľuby sú na to, aby sa porušovali,“ uzavrel s úsmevom Radim Hreha.
Na autodrome v Brne sa konalo dvojdňové podujatie Deň Hondy! Podľa hovorkyne brnianskeho autodromu Lenky Nastrojilovej, jazdec Hreha havaroval o 12.37 hod. na výjazde z pravotočivej zákruty pred stúpaním, keď prepadol cez riadidlá svojho motocykla. „Pád však nevyzeral veľmi hrozivo,“ dodala s tým, že v ten deň z motocyklov spadlo aj ďalších desať jazdcov.
Podľa chirurgov operácia dochrámanej nohy dopadla dobre. Pacient by sa dnes mal podrobiť ďalšej operácii kolena. Do konca týždňa sa bude zotavovať v nemocnici. Od začiatku budúceho týždňa by chcel už Hreha úradovať. „Budem mať síce barly, ale riadenie televízie to neovplyvní,“ hovorí.
Hreha dal pred jazdou prednosť slabšej šesťstovke pred motorkou s objemom 1 000 cm3, čo mu možno zachránilo život. „Šesťstovka sa ľahšie ovláda. Keby som jazdil na silnejšej motorke, určite by som cítil pokoru,“ tvrdí Hreha. Osudným sa mu stalo to, že ešte nemá taký cit na šmyk, ako si myslel. Pri jeho záchrane svoje zohralo aj kvalitné oblečenie s výstuhami a fakt, že sanitka prišla na miesto o dve minúty. „Na smrť som nemyslel, v takých chvíľach nie je na to čas,“ dodal Hreha.
„Šmyklo sa mu zadné koleso. Preletel cez motorku a zostal ležať na štrku. Motorka išla ešte 150 metrov,“ povedal traťový komisár Dušan Valihrach (40), ktorý bol svedkom nehody. Hreha havaroval v rýchlej šikane, kde sa začína mierne stúpanie. V čase pádu mal za sebou pätnásť okruhov. „Stále som zrýchľoval. Pred nehodou som v zákrute až príliš akceleroval, predsa sa tam jazdí šmykom a práve ten som nezvládol,“ opisuje haváriu riaditeľ, ktorý po katapultovaní sa z motorky v 160-kilometrovej rýchlosti spadol na hlavu a chrbát. Pre otras mozgu si na všetky udalosti spomenul až o pár hodín.
Láska k motorkám sa Hrehu drží už od detstva, keď vlastnil Pioniera. Dokonca aj aktívne pretekal. Dnes je majiteľom motocykla značky Kawasaki. „Neviem, či si na ňom zajazdím. Po nehode som manželke sľúbil, že s tým skončím. Primár v nemocnici mi však povedal, že sľuby sú na to, aby sa porušovali,“ uzavrel s úsmevom Radim Hreha.
Na trati v Brne padali aj iní
Na autodrome v Brne sa konalo dvojdňové podujatie Deň Hondy! Podľa hovorkyne brnianskeho autodromu Lenky Nastrojilovej, jazdec Hreha havaroval o 12.37 hod. na výjazde z pravotočivej zákruty pred stúpaním, keď prepadol cez riadidlá svojho motocykla. „Pád však nevyzeral veľmi hrozivo,“ dodala s tým, že v ten deň z motocyklov spadlo aj ďalších desať jazdcov.