BRATISLAVA - Kým v roku 2008 sa každý druhý Slovák obával budúcnosti, dnes sú to takmer dve tretiny obyvateľstva. Napriek tomu obľuba nakupovať na Slovensku narastá.
Pred dvoma rokmi navštevovalo nákupné centrá minimálne raz týždenne 34 % Slovákov, dnes je to takmer polovica z nich. Vyplýva to zo štúdie životného štýlu Lifestyle spoločnosti TNS Slovakia.
Až tretinu respondentov baví nakupovanie do takej miery, že sa stáva ich najobľúbenejšou činnosťou vo voľnom čase. Platí to najmä u žien a mladých ľudí vo veku 21 až 30 rokov. "Avšak vidíme viditeľný pokles obľúbenosti nakupovania u tých, ktorí si potrpia na vysokú životnú úroveň a sú radi o krok vpred. Práve títo ľudia boli medzi prvými, ktorí objavili čaro nákupných centier a teraz ich záujem klesá," priblížila Tatiana Böhmerová zo spoločnosti TNS Slovakia.
"Možno povedať, že nákupné centrá si za posledné roky pritiahli nové skupiny návštevníkov. Jednoznačne najviac lákajú rodinne založených ľudí. Novou cieľovou skupinou sú aj takí Slováci, ktorých by sme v skratke charakterizovali ako bezstarostných, ktorí nemajú radi nudu," doplnila.
Slováci čoraz častejšie vyhľadávajú nielen kamenné, ale aj internetové obchody. Svedčí o tom nárast obľúbenosti online nákupov. Podľa štúdie sa od roku 2008 počet ľudí, ktorí minimálne raz za čas nakupujú na internete, zdvojnásobil a dnes tvoria 41 % obyvateľstva. Dôvodom je najmä väčšie pohodlie a možnosť kontrolovať ceny, recenzie či komentáre.