BRATISLAVA – S problémami v prostredí informačných a komunikačných technológií si ľahko poradí viac ako 40 percent dospelého obyvateľstva Holandska, Fínska a Švédska. V Španielsku, Taliansku, na Cypre, v Poľsku a na Slovensku však nemá s počítačom žiadne skúsenosti takmer pätina dospelých.
To je jeden z výsledkov medzinárodného prieskumu zručností dospelých, ktorý dnes uverejnila Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) a Európska komisia (EK).
Podľa prieskumu má každý piaty dospelý Európan slabiny v čítaní, písaní a počítaní a dokonca ani vysokoškolský diplom v určitom odbore nezaručuje v rôznych krajinách rovnakú úroveň zručností. Štvrtina dospelých nemá digitálne zručnosti potrebné na efektívne využívanie počítačových technológií. Medzi jednotlivými krajinami sú podľa EK zarážajúce rozdiely v zručnostiach získaných v rámci formálneho vzdelávania. Čerství absolventi vyššieho sekundárneho vzdelávania v niektorých členských štátoch majú podobnú alebo lepšiu úroveň zručností ako vysokoškolskí absolventi v iných.
Prieskum hodnotil gramotnosť a matematickú gramotnosť dospelých vo veku od 16 do 65 rokov a ich schopnosť riešiť problémy v oblasti informačných a komunikačných technológií v 17 členských štátoch EÚ – v Belgicku (vo Flámsku), v Českej republike, Dánsku, Estónsku, vo Fínsku, Francúzsku, v Nemecku, Írsku, Taliansku, na Cypre, v Holandsku, Rakúsku, Poľsku, Slovenskej republike, Španielsku, vo Švédsku a v Spojenom kráľovstve (Anglicku a Severnom Írsku) – ako aj v Austrálii, Kanade, Japonsku, Kórejskej republike, Nórsku a Spojených štátoch.