Ilustračné Foto
BRATISLAVA - Bratislavské vodárne, v ktorých doznieva vplyv KDH, šafária s peniazmi za autá v prospech ľudí blízkych kresťanským demokratom, píše v dnešnom vydaní denník Pravda.
Vodárne si podozrivo draho prenajímajú vozidlá cez teraz už sprivatizovanú dcérsku firmu Infra Services od spoločnosti Autopolis. Mesačne za to podľa denníka platia 130-tisíc eur.
Spolumajiteľom Autopolisu je Jaroslav Paulický, ktorého manažérske zručnosti využíva aj minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ. V jeho rezorte je Paulický od vlaňajška za KDH podpredsedom predstavenstva štátnej Železničnej spoločnosti. Politicky za neho nesie zodpovednosť Figeľ. Za šafárenie vodární či skrytú privatizáciu časti majetku už vyvodil politickú zodpovednosť exprimátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, ktorý odišiel z KDH. Figeľov rezort tvrdí, že Paulickému dôveruje.
Prenájom áut vodární cez Infa Services a Autopolis je podľa denníka prehnane drahý. Napríklad šéf vodární Daniel Gemeran, ktorého nominoval exprimátor Ďurkovský, jazdí na Nissane Maxima QX 3.0. Za prenájom auta vyrobeného pred rokom 2003 vodárne platia mesačne tisíc eur. Porovnateľné jazdené auto pritom podľa Pravdy aktuálne možno v bazári kúpiť za 11-tisíc eur. Vodárne tak za roky prenájmu cenu auta niekoľkokrát preplatili. Podozrivo draho si vodárne požičiavajú aj iné autá.
Profituje z toho aj Paulického firma. Manažér blízky KDH totiž od minulého novembra sedel vo vedení Autopolisu a Infa Services, a tak bol pri zákazke platenej z verejných peňazí v možnom konflikte záujmov. "Autopolis dodával v minulosti vozidlá do BVS v regulárnych a transparentných výberových konaniach," povedal pre Pravdu Paulický. Bratislavské vodárne tvrdia, že o možnom konflikte záujmov nevedeli. Denník uvádza, že vodárne platia faktúry aj za pokazené autá, ktoré zamestnanci nemôžu využívať.
Súčasný bratislavský primátor Milan Ftáčnik to považuje za ďalší príklad šafárenia vo firme. "Je mojou prioritou, aby sa manažment vodární zmenil čo najskôr, pretože súčasné vedenie stratilo akúkoľvek dôveru," reagoval Ftáčnik. O výmene ľudí sa má rozhodnúť počas budúceho týždňa.
Spolumajiteľom Autopolisu je Jaroslav Paulický, ktorého manažérske zručnosti využíva aj minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ. V jeho rezorte je Paulický od vlaňajška za KDH podpredsedom predstavenstva štátnej Železničnej spoločnosti. Politicky za neho nesie zodpovednosť Figeľ. Za šafárenie vodární či skrytú privatizáciu časti majetku už vyvodil politickú zodpovednosť exprimátor Bratislavy Andrej Ďurkovský, ktorý odišiel z KDH. Figeľov rezort tvrdí, že Paulickému dôveruje.
Prenájom áut vodární cez Infa Services a Autopolis je podľa denníka prehnane drahý. Napríklad šéf vodární Daniel Gemeran, ktorého nominoval exprimátor Ďurkovský, jazdí na Nissane Maxima QX 3.0. Za prenájom auta vyrobeného pred rokom 2003 vodárne platia mesačne tisíc eur. Porovnateľné jazdené auto pritom podľa Pravdy aktuálne možno v bazári kúpiť za 11-tisíc eur. Vodárne tak za roky prenájmu cenu auta niekoľkokrát preplatili. Podozrivo draho si vodárne požičiavajú aj iné autá.
Profituje z toho aj Paulického firma. Manažér blízky KDH totiž od minulého novembra sedel vo vedení Autopolisu a Infa Services, a tak bol pri zákazke platenej z verejných peňazí v možnom konflikte záujmov. "Autopolis dodával v minulosti vozidlá do BVS v regulárnych a transparentných výberových konaniach," povedal pre Pravdu Paulický. Bratislavské vodárne tvrdia, že o možnom konflikte záujmov nevedeli. Denník uvádza, že vodárne platia faktúry aj za pokazené autá, ktoré zamestnanci nemôžu využívať.
Súčasný bratislavský primátor Milan Ftáčnik to považuje za ďalší príklad šafárenia vo firme. "Je mojou prioritou, aby sa manažment vodární zmenil čo najskôr, pretože súčasné vedenie stratilo akúkoľvek dôveru," reagoval Ftáčnik. O výmene ľudí sa má rozhodnúť počas budúceho týždňa.