BRATISLAVA - Schválením návrhu, ktorý obmedzuje dĺžku jazdy vodičov kamiónov, v Európskom parlamente sa podľa europoslanca a podpredsedu Smeru-SD Vladimíra Maňku zvyšuje bezpečnosť práce zamestnanca a valorizuje sa sociálny rozmer výkonu práce.
"Z hľadiska dodržiavania ochrany zdravia pri práci je potrebné prihliadnuť na náročnosť povolania a chrániť vodičov pred psychickým a fyzickým vyčerpaním," povedal dnes pre agentúru SITA Maňka. Podľa neho, najmä v súvislosti s otvorením trhu pre niektoré tretie krajiny, hlavne z Ázie, kde sa nákladná doprava uskutočňuje predovšetkým kamiónmi, má veľký význam takéto obmedzenie. "Vodiči takýchto prepravných spoločností prekonávajú veľké vzdialenosti - a preto je potrebné zvýšiť kontrolu a čas na oddych," zdôraznil.
Európsky parlament schválil 11 hodín ako povinný čas na odpočinok medzi jazdami, maximálny čas jazdy na deväť hodín denne, 56 hodín týždenne, a 90 hodín za dva týždne. Do kamiónov budú musieť byť tiež namontované digitálne tachometre.
Európsky parlament schválil 11 hodín ako povinný čas na odpočinok medzi jazdami, maximálny čas jazdy na deväť hodín denne, 56 hodín týždenne, a 90 hodín za dva týždne. Do kamiónov budú musieť byť tiež namontované digitálne tachometre.